رئیس مرکز اندازه شناسی ایران مطرح کرد:

راه اندازی سیستم بین المللی یکای اندازه گیری استاندارد در کشور

معدنی پور گفت: قصد داریم سیستم بین‌المللی یکا‌های جدید راه بیندازیم که برای این امر به کمک دانشگاه‌های کشور نیاز داریم.

راه اندازی سیستم بین المللی یکای اندازه گیری استاندارد در کشوربه گزارش  خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، خسرو معدنی پور رئیس مرکز اندازه شناسی ایران در حاشیه یازدهمین همایش روز جهانی اندازه‌شناسی گفت: یکا‌های SI از ۱۹۶۰ معرفی شد و تا به امروز یکا‌های جدیدی به این سیستم اندازه گیری اضافه شده است.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران افزود: توسعه کنترل و نظارت در حوزه اندازه‌شناسی قانونی، استقرار سیستم کیفیت در آزمایشگاه‌های مرجع اندازه‌شناسی و کنترل سنجش دقت اندازه‌گیری در محصولات از کار‌هایی است که مرکز اندازه‌شناسی ایران انجام داده است.

معدنی پور تصریح کرد: سیستم کیفیت در آزمایشگاه‌ها در حوزه جرم و کمیت‌های مرتبط، ابعاد، دماسنجی و الکتریسیته و مغناطیس انجام شده و قرار است در حوزه زمان و فرکانس که نقش مهمی در امنیت ملی دارد، نیز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: طرح مرکز ملی اندازه‌شناسی ایران نیز تدوین شده است. استقرار سیستم اندازه‌گیری ملی و ایجاد قابلیت ردیابی نتایج اندازه‌گیری و کالیبراسیون، توسعه نظارت و کنترل اندازه‌شناسی قانونی در راستای صیانت از حق‌الناس از جمله برنامه‌های آینده مرکز اندازه‌شناسی ایران است.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران اظهار کرد: قصد داریم سیستم بین‌المللی یکا‌های جدید را در کشور راه بیندازیم که برای این امر به کمک دانشگاه‌های کشور نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار