فرماندار اهواز:

در منطقه بامدژ هیچ سیل بندی وجود ندارد/اقدام به ساخت سیل بند‌ها در گرو تامین اعتبار

فرماندار اهواز گفت: بیش از ۲۰ کیلومتر سیل بند در منطقه بامدژ از بین رفته و هیچ سیل بندی در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز، امروز ۳ تیرماه در ششمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با بیان اینکه کلانشهر اهواز پس از سیلاب رها شده است، گفت: انتظار داریم تا اعتبارات به درستی و براساس آسیب شناسی و برآورد‌های انجام گرفته در بحث خسارت‌ها، پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ کیلومتر از سیل‌بند بخش بامدژ از بین رفته است و هیچ سیل بندی در این منطقه وجود ندارد.

عالمی نیسی در ادامه افزود: ۵۰ درصد از ضربه سیلاب اخیر به شهرستان اهواز وارد شده و ۵۰ درصد دیگر مربوط به سایر شهرستان‌های استان است.

فرماندار اهواز اذعان داشت: در بخش اسماعیلیه و کارون نیز حدود ۱۲ کیلومتر سیل بند به طور کامل از بین رفته و در این زمینه هیچ اقدامی در بحث بازسازی این سیل بند‌ها انجام نگرفته است.

این مقام مسئول پس از سیلاب شهرستان اهواز رها شده است، تصریح کرد: اهواز رها شده و تکلیف شهرستان در بحث احداث مجدد سیل بند‌ها مشخص نیست.

جمال عالمی نیسی با اشاره به اینکه نیازی به دعوا با سازمان آب و برق خوزستان در خصوص ساخت سیل بند نیست، گفت: در زمان وقوع سیلاب بیش از ۲۰۰ کیلومتر سیل بند را در مدت زمان محدودی ترمیم و احداث کردیم و اکنون نیز اگر اعتباری به ما داده شود این کار را در شهرستان اهواز انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: ما کاری به سازمان اب و برق خوزستان نداریم و اگر به ما اعتبار داده شود، خودمان به شیوه‌های مختلف نسبت به ساخت و ترمیم سیل بند‌های شهرستان اهواز اقدام خواهیم کرد.

عالمی نیسی افزود: چیزی به ایام باران و سیل باقی نمانده است و ما این آمادگی را داریم تا نسبت به ساخت سیل بند‌های اهواز اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: انتطار داریم تا اعتبارات به درستی و بر اساس آسیب شناسی و براورد‌های خسارت‌های انجام گرفته پرداخت شوند.

انتهای پیام/گ

لزوم ترمیم و احداث سیل بند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.