نرخ ۱۰ درصدی بیکاری دانش آموختگان در کاشان

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع نرخ ۱۰ درصدی بیکاری دانش آموختگان در کاشان که از متوسط کشوری بالاتر است با ایجاد صنایع و شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت‌های بومی این منطقه می‌تواند برطرف شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری این شهرستان با موضوع اقتصاد دانش بنیان که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در اتاق بازرگانی کاشان برگزارشد گفت: امروز کاشان ویژه‌ترین میهمان کابینه دولت را میزبان است و تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد کابینه دولت را میهمان بوده است.

وی، با تاکید بر شاخص‌های برجسته دکتر ستاری به عنوان مسئولی با دقت و متمرکز بر اقتصاد دانش بنیان بدون کوچکترین حاشیه افزود: اگر امروز ایران در دنیاادعایی دارد بر پایه پیشرفت‌های علمی و فناورانه است.

به گفته وی، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای دانشگاه ها، شرکت‌ها و صنایع دانش بنیان ارمغان سفر  معاون علمی و فناوری رییس جمهور به کاشان است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، با اشاره به ویژگی‌های تاریخی، علمی و فرهنگی کاشان با تمدن هفت هزار ساله شهرنشینی و یکجانشینی آن گفت: یک ششم آنچه که در دنیا است در کاشان موجود بوده است.

ساداتی نژاد، وجود یکهزار مفاخر علمی ملی و بین المللی را که هر کدام ستارگان بزرگی در اتمسفر علم و فناوری ایران بودند تاکیدکرد و گفت: کاشان مهد گلاب و اسانس است، اما در صنعت عطرسازی و فروش آن درآمد ندارد که با حمایت کانون گلاب و عطر می‌تواند در این حوزه نیز به موفقیت و فناوری دانش بنیان برسد.

وی، برگشت کانون فرش به کاشان را نیز خواستارشد و گفت: برگشت این کانون و فعالیت‌های فناورانه آن می‌تواند زمینه اشتغال در این شهرستان را با نرخ ۱۰ درصدی بیکاری دانش آموختگان جوان آن که از متوسط کشوری بالاتر است ایجاد کند.

به گفته وی، خودروسازی صنعت متوسط در این شهرستان و تنها صنعت پیشرفته آن صنایع است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، کسب مجوز سومین شهرک صنعتی کاشان با عنوان دانش بنیان را در آینده نزدیک یادآورشد و گفت: مشکل ما در صنعت فرش ماشینی نیز خرید سالی ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاهی است که با هزینه ارزبری بالا فقط از دو کشور وارد می‌شود در حالیکه دستگاه‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ شانه در گذشته در کاشان ساخته می‌شده است.

ساداتی نژاد، حمایت کاشان در حوزه آب ژرف یونازیسیون را نیز خواستار شد و گفت: حوزه ابریشم نیز در کاشان مغفول مانده است و درآمد اقتصاد زیر زمینی آن به جای اینکه به جیب جوانان این شهرستان و صرف اشتغالزایی آن‌ها شود به جیب دیگران می‌رود.

وی، همچنین وجود کربنات کلسیم در بیشتر معادن این شهرستان را تاکیدکرد و گفت: فرآوری آن قابلیت اشتغال هزاران نفری را دارد.

شایان ذکر است: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، برای بازدید از طرح‌های صنعتی فناورانه در کاشان به این شهرستان سفر کرده بود.

انتهای پیام/م

 

حوزه درآمدزایی ابریشم در کاشان مغفول است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار