رئیس سازمان چای کشور:

خرید بیش از ۵۷ هزار تن برگ سبز از چایکاران شمال کشور/ تولید بیش از ۱۲ هزار تن چای خشک با کیفیت

رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت چای تاکنون ۵۷ هزار و ۶۸۹ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت چای از باغ‌های شمال کشور، تاکنون ۵۷ هزار و ۶۸۹ تن برگ سبز چای درجه یک و درجه دو به صورت تضمینی از چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی افزود: از این میزان معادل ۸۳.۳ درصد یعنی ۴۸ هزار و ۵۲ تن درجه یک و معادل ۱۶.۷ درصد آن یعنی حدود ۹ هزار ۶۳۷ تن درجه دو است.

رئیس سازمان چای کشور، ارزش این مقدار برگ سبز چای برداشت شده را ۱۹۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خرید برگ سبز چای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

حبیب جهانساز، به تولید و استحصال حدود ۱۲ هزار و ۹۸۰ تن چای خشک در کارخانجات چایسازی شمال کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۱۰ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان از بهای برگ سبز چای خریداری شده به حساب چایکاران استان‌های گیلان و مازندران واریز شده است.

وی، با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۸ کارخانه چایسازی در سطح استان‌های گیلان و مازندران مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران هستند، افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی امسال برداشت برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی داشت.

رئیس سازمان چای کشور، حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور، بهزراعی و مکانیزاسیون باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی، خرید برگ سبز بالاتر از قیمت تضمینی و پرداخت به موقع قدر‌السهم و استقبال روزافزون مصرف کنندگان از چای ایرانی از جمله گام‌های مهم در رونق تولید و تحول در صنعت چای است.

 

انتهای پیام/م.ع

تاکنون ۵۷ هزار و ۶۸۹ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.