مقام روس: تحریم‌های آمریکا علیه ایران سبب نقض حق حاکمیت کشور‌ها می‌شود

«میخائیل اولیانوف» تاکید کرد واشنگتن از طریق تشدید تحریم‌های اعمال شده بر مراودات با تهران، سبب نقض حق حاکمیت دیگر کشور‌ها می‌شود.

مقام روس: تحریم‌های آمریکا علیه ایران سبب نقض حق حاکمیت کشور‌ها می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد تحریم‌های آمریکا در زمینه مراودات با ایران سبب نقض حق حاکمیت کشور‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، میخائیل اولیانوف تاکید کرد واشنگتن از طریق تشدید تحریم‌های اعمال شده بر مراودات با تهران، سبب نقض حق حاکمیت دیگر کشور‌ها می‌شود.

او همچنین در توئیتر خود نوشت: «تحریم‌های فرامرزی آمریکا اعمال شده‌اند. واشنگتن می‌گوید ما به این موضوع توجهی نداریم که آیا مراودات تجاری شما با ایران بر اساس قوانین بین‌المللی است یا خیر. شما باید این مراودات را متوقف کنید. اگر شما به این موضوع پایبند نباشید، ما شما را مجازات خواهیم کرد حتی اگر شما هم‌پیمان آمریکا باشید. آمریکا کشور‌ها را از بخشی از حق حاکمیتشان محروم می‌کند. ایا شما این روند را می‌پسندید؟»

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در روز ۲۴ ماه ژوئن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس اعلام کرد واشنگتن در پی حادثه سرنگونی پهپاد آمریکایی، تحریم‌های ضد ایرانی را تشدید خواهد کرد. در واکنش به این حادثه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد آمریکا برای انجام یک عملیات نظامی آماده است و سه تأسیسات را در خاک ایران برای هدف قرار دادن تعیین کرد. مقامات آمریکایی اعلام کردند ترامپ ۱۰ دقیقه قبل از اجرایی شدن این عملیات آن را لغو و اعلام کرد این اقدام متناسب با اقدامات تهران نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار