امضای تفاهمنامه همکاری میان بندر چابهار با بخش خصوصی افغانستان

تفاهمنامه همکاری جذب سرمایه گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی افغانستان امضا شد.

امضای تفاهمنامه همکاری میان بندر چابهار با بخش خصوصی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهمنامه همکاری جذب سرمایه گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار به منظور اجرای موافقتنامه چابهار و گسترش همکاری ترانزیتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان و همچنین استفاده هر چه بیشتر تجار افغان از ظرفیت های این بندر بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی افغانستان امضا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان سه شنبه شب در این مراسم که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری در چابهار برگزار شد اظهار داشت: این تفاهمنامه به منظور حسن همجواری دو کشور و توسعه ترانزیتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل و نقل، جذب سرمایه گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار امضا شد.

بهروز آقایی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای همکاری با تجار افغانستان و بهره مندی آنان از ظرفیت‌های ایجاد شده در بندر شهید بهشتی آمادگی کامل دارد.

وی بیان کرد: این اداره کل ه منظور انجام فعالیت‌های مربوطه نسبت به واگذاری دفتر فعالیت به بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار اقدام کرده است،

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخش خصوصی افغانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار، جذب و انتقال کالای ترانزیتی از مسیر بندر چابهار به بازارهای هدف اقدام کند.

وی با تشریح ظرفیت‌های بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت راهبردی برخوردار است و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.

آقایی ادامه داد: این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه ای در ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب خواهد داشت.

به نوشته ایرنا، وی گفت: بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور با ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی در کریدور شرق - غرب نیز می‌تواند در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادر جنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش کند و با افتتاح کامل فازهای بعدی بندر چابهار این بندر به عنوان یکی از کانون‌های داد و ستد و تجارت بین المللی در کشور مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار