برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفا حریق یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست

دومین کارگاه آموزشی مشترک پیشگیری و اطفا حریق یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست با حضور معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفا حریق یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر در استان کرمان خوشبختانه وضعیت رویش و مراتع مطلوب شده است، اما آتش سوزی این مراتع را تهدید می‌کند.

وی افزود: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ مورد آتش سوزی در منابع طبیعی استان اتفاق افتاده که ۷۳ هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را نابود کرده است این در حالی است که در سال گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش سوزی داشتیم و ۹۰ هکتار نابود شده است.

رجبی زاده با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی در ۳ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مجموع سال گذشته ۷۵ درصد بوده است، گفت: تشکیل ۴۳ اکیپ مردمی و توزیع رایگان لوازم اطفا حریق بین آنان، تشکیل کارگروه مدیریت بحران، و برگزاری دوره‌های آموزشی از ابتدای سال جاری تاکنون از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط منابع طبیعی استان برای کاهش آمار آتش سوزی و اطفا به موقع بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان با بیان این مطلب که علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عامل انسانی است و بالای ۷۰ درصد در ایام تعطیل است، بیان داشت: شهروندان و گردشگرانی که به طبیعت می‌روند در صورت استفاده از آتش، هنگام خروج از منطقه از خاموش شدن آتش مطمئن شوند و در صورت مشاهده هرگونه اتش سوزی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

انتهای پیام/س

علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها  انسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار