رانندگان تاکسی توان خرید خودرو جدید را ندارند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت:۲ هزار و ۲۰۰ تاکسی شهر کرمان عمر بالای ۱۰ سال دارند که ۵۰۰ تای آنها خودروی پیکان هستند و ظاهر خوبی برای شهر نداشته و رانندگان توان خرید خودروی جدید را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان پنجم خرداد ماه در یکصد و سی و دومین نشست شورای ترافیک استان کرمان که به بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی شهر کرمان و حومه پرداخت، بر ساماندهی و نوسازی این ناوگان تاکید کرد و گفت: حمل و نقل عمومی در حومه شهر همانند گذشته و با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: به منظور ساماندهی اتوبوس‌های خارج از شهر، کارگروهی زیر مجموعه شورای ترافیک تشکیل می‌گردد تا راهکار لازم را بررسی کنند و با توافق راهداری تغییرات در این بخش صورت گیرد.

موسوی ادامه داد: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و نمی‌توانیم به یکباره حمل و نقل حومه را رها کنیم، بنابراین تا یک ماه آینده، همچنان حمل و نقل حومه شهر توسط شهرداری‌ها انجام می‌گیرد.

غلامحسین زیوری مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری نیز به عمر بالای ناوگان حمل و نقل عمومی کرمان اشاره داشت و گفت: سال‌های متمادی است که اتوبوس و تاکسی جدیدی به شهرداری‌ها داده نشده است، اما از سوی دیگر متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی، جزو ملاک ارزیابی و درجه‌بندی استان‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری در سال‌های گذشته به جهت هزینه بالایی که برای تهیه ناوگان جدید حمل و نقل وجود دارد، توانسته نسبت به بازسازی تعدادی از اتوبوس‌ها اقدام کند، اما در نهایت متوسط عمر حمل و نقل استان بالا است و درجه‌بندی ما پایین می‌آید.

عبدالهادی طاهری رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: مجموعا ۲۷۶ دستگاه اتوبوس ملکی و خصوصی تحت امر سازمان اتوبوسرانی کرمان قرار دارند که ۱۶۵ مورد آن‌ها ملکی هستند و ۶۰ تا ۷۰ دستگاه آن‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱۱ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی هم ۸۵ دستگاه فعال هستند و مابقی به دلایلی از جمله فرسودگی و مشکل قطعات متوقف مانده‌اند.

طاهری افزود: دولت باید هر سال به این اتوبوس‌ها یارانه می‌داد که انجام نشد و همین امر مشکل‌ساز شده است، ضمن اینکه قرارداد ۳۰ تا ۴۰ درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر کرمان وجود دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ مورد آن‌ها فعال هستند و مابقی بنا به دلایلی مسافرکشی نمی‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان با بیان اینکه مسن‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را در استان داریم، ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ تاکسی شهر کرمان عمر بالای ۱۰ سال و قابل بازسازی هستند.

طاهری اضافه کرد: اولویت ما در خصوص بازسازی تاکسی‌ها، ۵۰۰ خودروی پیکان هستند و ظاهر خوبی برای شهر ندارند و درخواست داریم تسهیلات نوسازی به آن‌ها تعلق گیردو ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای اسقاط خودروی فرسوده داده می‌شود و رانندگان توان خرید خودروی جدید را ندارند.

انتهای پیام/ی

لزوم ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کرمان

برچسب ها: حمل و نقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار