سکه‌های طلایی که منتقد دو‌و‌میدانی را رنگ به رنگ کرد

مسئولان فدراسیون دوومیدانی موضوع پاداش‌های مدال آوران بازی‌های آسیایی جاکارتا را به صورت کدخدامنشانه حل کردند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی جاکارتا این روز‌ها در فدراسیون دوومیدانی حاشیه ساز شده است. مجید کیهانی رئیس فدراسیون قصد دارد این پاداش‌ها را بین مربیان شهرستان‌ها و کارمندان فدراسیون تقسیم کند و این موضوع باعث اعتراض برخی از مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی شده است.

تیمور غیاثی سخنگو و دبیر فدراسیون دوومیدانی یکی از افرادی بود که تا روز گذشته نسبت به دریافت همه پاداش خود پافشاری می‌کرد و حتی او به سراغ رئیس کمیته ملی المپیک رفت تا موضوع پاداش‌ها را با او در میان بگذارد تا صالحی امیری مانع اقدام رئیس فدراسیون دوومیدانی در تقسیم پاداش‌ها شود، اما یک باره ورق برگشت و تیمور غیاثی، فرد معترض دیروز به حامی کیهانی تبدیل شد و در جلسه‌ای با رئیس فدراسیون دوومیدانی، صیامی دبیر فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه موافقت کرد که نیمی از پاداش خود را به مربیان و کارمندان فدراسیون اختصاص بدهد.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای تیمور غیاثی بهانه‌ای شد تا با او گفتگویی داشته باشیم.

درباره توافق صورت گرفته با رئیس فدراسیون دوومیدانی برای تقسیم پاداش‌ها بگویید؟

بله جلسه‌ای میان من به همراه کیهانی، صیامی و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی برگزار شد و تصمیم گرفتیم که نیمی از پاداش‌ها را به مربیان شهرستان‌ها و کارکنان فدراسیون هم بدهیم.

شما برای دریافت کامل پاداش خود اصرار داشتید و حتی به دیدار صالحی امیری رفتید، چطور شد که از نیمی از حق خود گذشتید؟

بله حق با شما است، اما با گفتگو با مسئولان فدراسیون به آن‌ها ثابت کردم که حق با من است. من زیر بار حرف زور نمی‌روم و در ابتدا گفتند که باید پاداش خود را به آن‌ها بدهم تا بین مربیان و کارمندان تقسیم کنند، اما من بیان کردم که طبق آئین نامه این پاداش برای من است و به کسی نمی‌دهم. البته با گفتگو این موضوع حل شد و ما در دوره‌های گذشته هم پاداش خود را به افراد دیگر می‌دادیم و امسال هم رقم پاداش قابل توجه است و تصمیم گرفتم که تک خوری نکنم و سایر مربیان را ببینم و پاداش هم به آن‌ها بدهم. اگر فدراسیون می‌خواست به زور پاداش‌ها را از من بگیرد تا ته خط می‌رفتم تا حقم را بگیرم، اما با مذاکره حقم را گرفتم و بعد از آن من به همراه صیامی و کیهانی تصمیم گرفتیم که نیمی از پاداش خود را به مربیان و کارمندان فدراسیون تقدیم کنیم.

نظرتان درباره اظهارات سپهرزاد مبنی بر اینکه پاداش جاکارتا حق شما، صیامی و کیهانی نبود، چیست؟

سپهرزاد شاگرد من بوده است و امکان ندارد چنین حرفی زده باشد. من سرمربی تیم ملی دوومیدانی هستم و در این چند سال ناظر مربیان در مسابقات بودم. طبق قانون وزارت ورزش و جوانان روسای فدراسیون‌های ورزشی می‌توانند سرپرست کاروان‌های ورزشی هم باشند و کیهانی رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست تیم ملی دوومیدانی در بازی‌های آسیایی بود و من هم سرمربی تیم ملی بودم و کیهانی به عنوان سرپرست ۲۰ سکه گرفت و من هم ۴۸ سکه دریافت کردم و پاداش‌ها منصفانه تقسیم شد. من در بازی‌های آسیایی جاکارتا مسئولیت ارنج تیم ملی و کار‌های اجرایی داشتم و در جلسه هماهنگی قبل از مسابقات هم حضور داشتم. سجاد مرادی هم که ۲ ورزشکارش در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال گرفتند پاداش دریافت کرد. دریافت پاداش‌ها قوانینی دارد که سال‌ها است اجرا می‌شود و این پاداش حق ما است.

آیا سجاد مرادی هم نیمی از پاداش‌های خود را به مربیان و کارکنان فدراسیون دوومیدانی تقدیم کرد؟

نه او گفت که به هیچ وجه دوست ندارم پاداشم را به فرد دیگری بدهم. به هر حال مرادی مربی است و دلیلی ندارد که پاداش خود را به فرد دیگری بدهد. من، صیامی و کیهانی تصمیم گرفتیم که دیگران هم ببینیم و خودخواه نباشیم و نیمی از پاداش جاکارتا را تقدیم کارکنان و مربیان کنیم. طبق اظهارات برخی از مربیان کسانی که حقی در دریافت پاداش دوومیدانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا نداشتند دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند که این پاداش را به مربیان و کارمندان فدراسیون هم بدهند و باید دستگاه‌های نظارتی به مسئله پاداش‌ها ورود کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار