نجات گردشگر آلمانی/حادثه رانندگی در بلوار چمران شیراز/مرگ جوان بر اثر سقوط از بلندی/کشف ۸ حلقه لاستیک قاچاق

مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۶ تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۶ تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

نجات گردشگر آلمانی/ماموریت اورژانسی که چهار ساعت به طول انجامید

 مسوول اورژانس ۱۱۵ کازرون در تشریح جزئیات ماموریتی که حدود چهار ساعت به طول کشید، گفت: پس از تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ جهت توریست آلمانی که در بین مسیر گردشگری به غار شاپور دچار مشکل شده بود، نزدیک‌ترین واحد امدادی به موقعیت حادثه اعزام شد.

بهمن جمشیدی ادامه داد: به دلیل صعب العبور بودن مسیر رسیدن تا گردشگر و نداشتن هیچ گونه راه ارتباطی ماشین رو، دسترسی زمینی به بیمار امکان پذیر نبود. به همین دلیل سریعا هماهنگی‌های لازم با امداد هوایی استان و نیرو‌های امداد کوهستان هلال احمر انجام شد.

پس از پیمودن مسیر یک ساعته پیاده روی کوهستانی رسیدن تا بیمار، ارزیابی اولیه توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر انجام و به دلیل نداشتن موقعیت مکانی مناسب جهت فرود بالگرد، امداد هوایی استان لغو و با کمک نیرو‌های امدای هلال احمر مصدوم به پایین کوه انتقال پیدا کرد.

وی افزود: بیمار سریعا جهت تسریع در روند درمان به بیمارستان ولیعصر کازرون منتقل شد.

تصادف ۲۰۶ با جدول با یک کشته و ۲ زخمی

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: برخورد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ در ابتدای جاده خرامه سعدی یک نفر کشته و دو تن مصدوم شدند.

به گفته وی برای امدادرسانی به مجروحان این حادثه دو دستگاه امدادی و اطفایی از ایستگاه ۲۱ به محل اعزام شدند و بوسیله تجهیزات هیدرولیک افراد حادثه دیده خارج شدند.

۶ مصدوم در حادثه رانندگی بلوار چمران شیراز

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس گفت: تصادف دو دستگاه خودرو سواری پژو پارس و تیبا در شیراز- بلوار چمران ۶ تن را راهی بیمارستان کرد.

وی اظهار داشت: مصدومان این سانحه رانندگی توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان‌های رجایی و نمازی انتقال یافتند.

۵ مصدوم در تصادف کازرون

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: برخورد پژو ۴۰۵ و پراید در جاده قائمیه به کمارج در شهرستان کازرون ۵ مصدوم برجای گذاشت.

همتی افزود: ۵ مصدوم این حادثه با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان ولیعصر کازرون منتقل شدند.

مرگ جوان بر اثر سقوط از بلندی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از سقوط جوانی در آن شهرستان خبر داد که در ساختمان نیمه کاره مشغول کار در ارتفاع بوده است.

سرهنگ دلاور القاصی مهر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط جوانی از ارتقاع در یک ساختمان نیمه کاره در یکی از خیابان‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی ماموران مطلع شدند یک جوان در ساختمان مشغول کار بوده است که به دلیل نامعلوم به پایین سقوط و فوت کرده است.

این مقام انتظامی با ابراز تاسف از این حادثه، از کارفرمایان و مالکان خواست نکات ایمنی در کار را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کشف ۱۸۵ راس گوسفند قاچاق درفسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف یک کامیون و کشف ۱۸۵ راس احشام قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "فدشکوئیه" این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از آن خودرو تعداد ۱۸۵ راس گوسفند قاچاق کشف و ضبط و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ رستمی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی احشام مشکوفه طبق نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورده شده است.

کشف ۸ حلقه لاستیک قاچاق در قیرو کارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از توقیف یک خودرو آریسان حامل ۸ حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ۲ حمید رضا صالحی فرد گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این پلیس در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، موفق به توقیف یک خودرو آریسان حامل لاستیک خارجی قاچاق شدند.

وی گفت: در بازرسی از این خودرو، ۸ حلقه لاستیک پاترول خارجی قاچاق کشف و یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۱۴ کیلو تریاک در پراید

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۱۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک خودرو پراید خبر داد.

سرهنگ سلطان محمدی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "همایجان" به سمت "سپیدان "، به یک خودرو پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو میزان ۱۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف خودرو جاسازی شده بود کشف و ۲ نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ محمدی از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۲۵ راس گوسفند در نیسان

فرمانده انتظامی رستم از توقیف یک وانت نیسان و کشف ۲۵ راس احشام قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سلطانعلی عزیزی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک وانت نیسان حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو شامل ۲۵ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق در رستم

فرمانده انتظامی شهرستان رستم از توقیف ۷ دستگاه خودرو و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سلطانعلی عزیزی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان در حین ایست بازرسی در محور مواصلاتی در یک عملیات ضربتی ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل بار را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۱۶ دستگاه ماشین لباسشویی، موتور برق، پمپ اب، اسپیلت، ۱۰ هزار کیلو آرد، گندم. کود شیمیایی و یک هزار و ۴۴۰ عدد قفل قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۷ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار