مدیرعامل هوآوی در واکنش به حذف اندروید از محصولات این شرکت گفت:

گوگل بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از کاربران خود را از دست می‌دهد

مدیرعامل هوآوی در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر از اندروید استفاده نکنند گوگل ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون از کاربران خود را از دست می‌دهد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت هوآوی هشدار داد اگر یکی از پیشگامان گوشی‌های هوشمند در جهان یعنی هوآوی، از سیستم عامل اندروید گوگل دور شود، احتمالا غول تکنولوژی ایالات متحده آمریکا تعداد زیادی از کاربران خود را از دست می‌دهد. رن زنگفئی در مصاحبه‌ای با CNBC گفت: «هوآوی همواره در همان خط سوددهی باقی می‌ماند و اگر در آن از سیستم عامل اندروید استفاده نکنیم، گوگل ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون نفر از کاربران خود را در آینده از دست می‌دهد.»

هوآوی و تحریم از سوی دولت آمریکا

این شرکت تولیدکننده تلفن همراه، ماه گذشته به وسیله ترامپ به اتهام اثبات نشده جاسوسی برای دولت چین در لیست سیاه قرار گرفت. گوگل، که سیستم عامل اندروید آن در بسیاری از گوشی‌های هوآوی قرار دارد، در بین شرکت‌های آمریکایی بود که باید ارتباط تجاری خود را با هوآوی قطع می‌کرد.

شرکت Silicon Valley اجازه دارد تا تاریخ ۱۹ آگوست امسال برای محصولات هوآوی بروزرسانی ارائه کند، اما زمانی که تحریم‌های این شرکت از سوی دولت آمریکا زیاد شود و به کمال خود برسد این شرکت چینی دسترسی خود را به نرم‌افزار‌های گوگل از دست می‌دهد و تنها به نسخه متن‌باز (Open Source) اندروید دسترسی خواهد داشت.

آینده نامعلوم گوگل پس از هوآوی


بیشتر بخوانید: ابر رایانه‌های چینی جدیدترین قربانی جنگ تجاری آمریکا با چین


اطلاعاتی از سیستم‌عامل انحصاری هوآوی

هوآوی پیشتر اعلام کرده بود که در حال کار کردن روی سیستم‌عامل انحصاری خود به نام Hongmeng است و حتی هم اکنون نیز برای آن یک علامت تجاری نیز ثبت کرده است. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه اخیر خود به این نکته اشاره کرد که، Hongmeng به این شرکت اجازه می‌دهد از پیشرفت خود هنگامی که مجبور به جایگزینی اندروید شود، محفاظت کند. این شرکت با ارائه سیستم عامل انحصاری خود ثابت می‌کند برای ادامه مسیر نیازی به شرکت‌های آمریکایی ندارد.

واکنش دیگر کشورها نسبت به تحریم هوآوی

سرکوب هوآوی از سوی ایالات متحده آمریکا در واقع نمونه‌ای از یک جنگ تجاری بین دو ابر قدرت است. واشنگتن تلاش می‌کند متحدان خارجی خود را متقاعد سازد که فناوری و تجهیزات هوآوی را کنار بگذارد، زیرا این شرکت چینی به طور فعال در طراحی و تولید اینترنت همراه نسل پنجم در سراسر اروپا دخیل است. در حالی که برخی از اعضای اتحادیه اروپا در مورد برخورد با هوآوی مانند انگلستان محتاط هستند، دیگر متحدان هیچ دلیلی برای مخالفت با این شرکت چینی نمی‌بینند و آن را جزو خطرات امنیتی به شمار نمی‌آورند. در حال حاضر آلمان و مجارستان هوآوی را از راه اندازی شبکه پرسرعت اینترنت همراه متوقف نکرده‌اند و این در حالی است که اسپانیا هنگامی که شبکه 5G خود را در ۱۵ شهر ارائه کرد از تجهیزات هوآوی کمک گرفته است.

انتهای پیام/

مشکلاتی که گوگل پس از هوآوی با آن‌ها دست و پنجه نرم‌ می‌کند

برچسب ها: فناوری ، هوآوی ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
کی گفته؟ :-?

من گوشی هوآوی دارم و ازش راضیم ولی اگه تحریم شد، میرم یه گوشی از شرکت دیه میخرم!
مگه آیه نازل شده که حتما باید هوآوی داشته باشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
پس ماها که گوشیمون هواوی است جکار کنیم؟
آخرین اخبار