دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت:دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد:ارومیه مرداد ماه امسال میزبان جشنواره ملی گردشگری است.

وی افزود:این جشنواره ۲۶ تا ۲۹ مردادماه امسال در محل پارک جنگلی ارومیه برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بیان کرد:سال گذشته نخستین جشنواره ملی گردشگری با استقبال گرم مردم و گردشگران در ارومیه برگزار شد و بازخوردهای مثبتی داشت و توانست ارومیه را به عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی کند‌.

جباری با اشار ه به سایر برنامه ها و جشنواره های این سازمان گفت:همایش بین المللی شمس تبریزی در خوی، جشنواره گیلاس در اشنویه و همچنین چندین جشنواره دیگر در سال‌جاری با همکاری نهاد‌های مختلف برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت:سال گذشته سالی موفق در زمینه کاوش‌های باستانی بود، به طوری که لایه‌نگاری تپه باستانی بوکان، مسجد جامع ارومیه، آرامگاه شمس تبریزی و چندین موارد دیگر از جمله کاوش‌های باستان شناسی در استان بود.

وی با اشاره به واحد های بوم گردی گفت:استقبال از واحد‌های بوم گردی در ۳ ماهه سال جاری نسبت به ۳ ماهه اول سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت است.

جباری با اشاره به آمار مسافران خارجی گفت: سال گذشته ۱۲۰۰ گردشگر از کشور‌های ایتالیا، اتریش، فرانسه و استرالیا در واحد‌های بوم گردی استان اقامت داشتند.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.