اجاره های کمر شکن مستاجران را چادرنشین کرد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت:به دلیل گرانی مسکن تماس‌های بسیاری ازسوی همشهریان برای دریافت چادر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من گرفته شده لذا اگر بر قیمت‌ها کنترل و نظارت نشوند مسئله ملی در راه است.

اجاره های کمر شکن مستاجران را چادرنشین کردبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، احمد صفری  نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت:به دلیل گرانی مسکن تماس‌های بسیاری ازسوی همشهریان برای دریافت چادر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من گرفته شده لذا اگر بر قیمت‌ها کنترل و نظارت نشوند مسئله ملی در راه است.

با انتقاد از افزایش نجومی قیمت خانه در چند ماه اخیر و به دنبال آن افزایش قیمت رهن و اجاره، گفت: این مسئله چنان برای مردم مشکل ایجاد کرده است که دیگر توان اجاره خانه را نیز ندارند تا جایی که تماس‌های بسیاری ازسوی همشهریان برای دریافت چادر از هلال احمر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من برقرار شده که این مسئله به مثابه یک مسئله ملی است.



 

عدم نظارت؛ دلیل اصلی گرانی اجاره منزل


 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، شهرداری‌ها، اداره مالیاتی و دیگر مسئولان مرتبط باید برقیمت مسکن نظارت کنند، افزود: دلیل اصلی گرانی اجاره منزل عدم نظارت به عملکرد آژانس‌های خرید، رهن و اجازه مسکن و بنگاه‌های کوچک و بزرگ است چراکه آن‌ها برای کسب سود بیشتر از یک معامله، بدون هیچ مبنای مشخصی به قیمت‌ها می‌افزایند.

 

صفری اضافه کرد: مردم تا سال گذشته مثلا با ۲۰ میلیون تومان پول و ۵۰۰ هزار تومان اجاره بها می‌توانستند یک خانه اجاره کنند، اما اکنون با حقوق‌های زیر دو میلیون تومان باید به‌عنوان مثال ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره هزینه کنند که چنین هزینه‌ای برای آن‌ها ممکن نیست.



قیمت مسکن حبابی بالا رفته است



 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راهکار برای کنترل قیمت مسکن بسیار است، اما دولت مسئله نظارت را رها کرده، به همین دلیل قیمت‌ها به ویژه قیمت مسکن حبابی بالا رفته است. 

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار