تاسیس سایت‌ رسمی سیستم‌ عامل جانشین اندروید

گوگل با معرفی سایت رسمی سیستم عامل Fuchsia اطلاعات بیشتری از جانشین احتمالی اندروید در اختیار کاربران قرار داد.

تاسیس سایت‌رسمی سیستم‌عامل Fuchsia، جانشین احتمالی اندرویدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید نسل جدید به یاد نداشته باشند، اما مدت‌ها پیش سیستم‌عامل‌هایی با نام‌های Symbian و BlackBerry نیز وجود داشتند. این سیستم‌عامل‌ها در گذر زمان به دلیل عدم توانایی در تطبیق با خواسته‌های روز کاربران حذف شدند. اندروید به همین دلیل برای زمانی که ممکن است اندروید حذف شد جایگزینی برای آن طراحی کرده است. این سیستم عامل جدید که به وسیله یک تیم ۱۰۰ نفره توسعه پیدا کرده است، Fuchsia نام دارد. Fuchsia OS یک پتلفرم متن‌باز دیگر از گوگل است. خبر تازه‌ای که درباره این مسئله منتشر شده این است که گوگل یک سایت رسمی برای این سیستم عامل خود با لینک Fuchsia.dev ساخته است.

سیستم‌عامل Fuchsia چیست؟

Fuchsia مانند سیستم‌عامل Android و Chrome از هسته لینوکس استفاده نمی‌کند. در عوض از میکرو هسته زیرکون در آن استفاده شده است؛ یک میکرو هسته اساسا کوچکترین مقدار نرم‌افزار مورد نیاز برای اجرای یک سیستم عامل است. بنابراین، همانطور که انتظار داشتید، Fuchsia با اندروید متفاوت است. خبر خوب این است که کراس پلت فرم Flutter SDK به توسعه دهندگان اندروید اجازه خواهد داد به سرعت برنامه‌های خود را به Fuchsia منتقل کنند.

تاسیس سایت‌رسمی سیستم‌عامل Fuchsia، جانشین احتمالی اندروید


بیشتر بخوانید: گوگل بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از کاربران خود را از دست می‌دهد


سیستم عامل Fuchsia در ماه نوامبر گذشته پشتیبانی از تراشه Kirin 970 هوآوی را تائید کرد و این سیستم‌عامل با موفقیت در Honor Play Load بارگزاری شد. درست است این خبر خیلی خوب است، اما هنوز هم کار‌های زیادی باید انجام شود که بتوان روی Fuchsia حساب کرد، زیرا جایگزینی یک سیستم عامل که در ۸۵ درصد از تلفن‌های سراسر جهان وجود دارد اصلا کار ساده‌ای نیست. در سال ۲۰۱۷، ویدیویی از یک تلفن‌همراه که در حال اجرای نسخه اولیه Fuchsia با رابط کاربری طراحی شده با نام Armadillo بود منتشر شد. UI این سیستم‌عامل برای نشان دادن نرم‌افزار‌های در حال اجرا به صورت عمودی حرکت می‌کرد. همچنین هنگامی که روی یک تصویر پروفایل ضربه زده می‌شد به کاربر دسترسی به تنظیمات سریع داده می‌شد.

راه‌اندازی سایت توسعه دهنده این سیستم‌عامل باید به گوگل کمک کند که Fuchsia را بیشتر به مردم بشناساند و به توسعه دهندگان اجازه دهد تا مشکلات این پلتفرم را شناسایی و رفع کنند. اگر قرار باشد Fuchsia جایگزین اندروید شود داشتن یک بدنه مستحکم از واجبات آن است.

انتهای پیام/

سیستم‌عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‌شود

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.