تدوین سند آمایش عالی لرستان توسط دانشگاه استان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان گفت: سند آموزش عالی استان با تاکید بر تربیت نیروی مورد نیاز بازار کار در دانشگاه لرستان درحال تدوین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان گفت: سند آموزش عالی استان با تاکید بر تربیت نیروی مورد نیاز بازار کار در دانشگاه لرستان درحال تدوین است.

سید محمد موحدپور اظهارداشت: ارزش و اهمیت مجموعه نوآوری به تبدیل ایده‌های های نیروی کار به طرح‌های صنعتی است.

وی افزود: فارغ التحصیلان که وارد بازار کار می‌شوند نسبت به محیط کار اطلاع چندانی ندارند و اطلاعات تئوریک خود را در میدان کار کمتر توانسته‌اند عملی کنند.

موحد پور با بیان اینکه این خلأ را دانشگاه علمی کاربردی به خوبی پر کرده است، بیان کرد: بین محیط دانشگاهی و صنعت حلقه مفقوده‌ای بود که دانشگاه علمی کاربردی توانست این ارتباط را برقرار کند.

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اینکه با مهارت آموزی دانشجو و با ذهنیت قبلی فعالان صنعت از نیروی کار تربیت شده، به رونق تولید کمک می‌شود، اضافه کرد: نیروی کار تحصیل کرده در مراکز نوآورانه علاوه بر بازاریابی و تولید خوب، می‌تواند ایده‌های خود را اجرایی کند.

موحد پور با اشاره به اینکه‌‬ لرستان بر اساس سند آمایش استانی است که در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارای استعداد است، گفت: دانشگاه‌ها باید در این راستا گام بردارند. نیروی انسانی جوان و توانمند داریم که با اندک آموزشی می‌تواند وارد بازار کار شود و در بازار کار به شکوفایی برسد.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه آموزش نیروی توانمند است تا در نهایت منجر به رونق بازار کار و تولید شود.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سیاست‌های اجرایی و برنامه‌های عملیاتی را باید به سمت پروژه‌های کلیدی استان ببریم، باید مراکز نوآوری ایجاد و توسعه یابند و این مراکز در دل صنعت و کشاورزی باید ایجاد شوند، افزود: تدوین سند آموزش عالی استان نیز بر مبنای مهارت آموزی و توسعه نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار مطرح است.

موحد پور یادآور شد: تدوین سند آموزش عالی استان در کارگروه مربوطه در استان مصوب شده و به دانشگاه لرستان واگذار شده و در حال تدوین است. امیدواریم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.


انتهای پیام/ب

سند آمایش عالی لرستان توسط دانشگاه استان تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.