آغاز اجرای طرح انتظامی امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان مرکزی

پلیس استان مرکزی طرح ویژه امنیت پارک ها و تفرجگاه های در سطح استان را آغاز کرد.

آغاز اجرای طرح انتظامی امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان مرکزی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به آغاز فصل تابستان و حضور شهروندان در ساعات عصرانه و شبانه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها از اجرای طرح ویژه امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های در سطح استان مرکزی خبر داد.

سرهنگ سپهوند گفت: پاکسازی محیط‌های تفرجگاهی از وجود معتادان متجاهر، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و نیز مزاحمان نوامیس از اولویت‌های این طرح است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های کارشناسی انجام شده، به منظور جلوگیری از شکل گیری بستر‌های بروز جرم و سالم نگه داشتن محیط‌های عمومی که معمولا با تراکم جمعیت همراه است، برنامه ریزی پیشگیرانه و مقابله پلیس استان مرکزی به منظور افزایش امنیت و آرامش روانی شهروندان در طول تابستان به صورت ویژه آغاز شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در محیط هایی، چون پارک‌ها و بوستان‌ها به ویژه در تعطیلات پایانی هفته و در ساعت شلوغیماموران انتظامی در پارک‌ها حضور دارند و مردم می‌توانند هرگونه موارد ایجاد مزاحمت، موارد سوء اخلاقی، آلودگی صوتی و هنجار شکنی و جرائم مشهود را به نیروی پلیس گزارش دهند.

وی بر پیشگیری مشارکت محوری از وقوع هر گونه جرم و بزه در محله‌ها تأکید کرد و گفت: در برقراری امنیت، نهاد‌های محلی در انعکاس دغدغه‌ها و نیز یاری رساندن به پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در طرح‌های انتظامی، کلانتری‌ها قبل از هر اقدام، از طریق شورای معتمد پلیس و برآورد‌های اجتماعی، در جریان دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان قرار می‌گیرند.

سرهنگ سپهوند تصریح کرد: پس از جمع بندی و بررسی‌های کارشناسی و هماهنگی‌های قضائی، واحد‌های عملیاتی این طرح را به اجرا می‌گذارند و متعاقب آن بازخورد‌ها مورد رصد قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش هاو اطلاعات شهروندان است و همچنین عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۷ هر گونه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و نقطه نظر پیرامون ماموریت‌های ناجا را به مسئولان ارائه و پاسخ لازم را دریافت کنند

انتهای پیام / ج

اجرای طرح انتظامی امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.