ادعاهای عجیب و غریب در بیانیه کاخ سفید درباره ایران

بیانیه جدید دولت آمریکا در واکنش به اقدام اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خود واکنش‌های تمسخرآمیز زیادی را در رسانه‌ها به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه جدید دولت آمریکا در واکنش به اقدام اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خود که شب گذشته (دوشنبه) در وبسایت کاخ سفید منتشر شد، واکنش‌های تمسخرآمیز زیادی را در رسانه‌ها به دنبال داشته است.

در بخشی از این بیانیه که جان هادسون خبرنگار واشنگتن‌پست در صفحه توئیتر خود آن را "عجیب و غریب" توصیف کرده، آمده است: «تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران حتی پیش از انعقاد برجام نیز مفاد آن را نقض می‌کرده است!»

کاخ سفید در ابتدای این بیانیه نوشته است: حکومت ایران امروز در جهت افزایش غنی‌سازی اورانیوم خود اقدام کرد. اجازه دادن به ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در هر سطحی اشتباهی است که در توافق هسته‌ای (برجام) رخ داد.

این بیانیه سپس می‌افزاید: «تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه حتی پیش از موجودیت یافتن این توافقنامه نیز ایران مفاد آن را نقض می‌کرده است! ما باید استاندارد دیرینه منع اشاعه را با تاکید بر ممنوعیت هرگونه غنی‌سازی برای ایران احیاء کنیم. ایالات متحده و متحدانش هرگز به ایران اجازه نخواهند داد تا تسلیحات هسته‌ای بسازد. فشار حداکثری بر ایران ادامه خواهد داشت تا اینکه مقامات آن، مسیر اقدامات خود را تغییر دهند. حکومت ایران باید به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و رفتار شرورانه (!) خود پایان بدهد!»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعای عجیب که "ایران حتی پیش از برجام نیز مفاد آن را نقض می‌کرده"، در توئیتر خود در تمسخر این ادعا نوشت: «جدا؟!»

از سوی دیگر، اظهارات کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران در هیچ سطحی نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد نیز با واکنش‌هایی در محافل سیاسی آمریکا مواجه شده است. 

کالین کال، مشاور جو بایدن (معاون اوباما و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا) در واکنش به بیانیه کاخ سفید در این خصوص گفت: بیانیه کاخ سفید نه تنها غیرمنطقی است بلکه تاکیدی بر زیاده‌خواهی آن است؛ هیچ کارشناسی اعتقاد ندارد که ایران با صفر شدن غنی‌سازی خود موافقت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۱۴:۳۳ ۱۱ تير ۱۳۹۸
ادعا های کاخ سفید را چه عرض کنیم خود ترامپ و کابینه اش هم جزو موجودات عجیب و غریبی هستند که دنیا تا بحال به خودش دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
بر فرض قبل از برجام ایران به مفاد ان عمل نمیکرده است ، اینکه نقض تعهد نیست !!
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۸
احمق ها به شما چه مربوط شما که ار توافق خارج شده اید
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۳:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
چطور میشود گاوچرانها نیاز به انرزی برق کشتی دارو و.... دارند ولی مردمی که هزاران ساله کشو ر دولت دارند نیاز نداشته باشند؟ چرا ترامپ فکر میکنه ایران عربستانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام ازسال 92 تا حالا اگکر ایران بهسمت مقابله وساختن بمب اتم رفتهبود وضع ایران خیلی بهترازحالا بود و هر ننه قمریایرانرا به حملات اتمی تهدید نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد علي
۱۱:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۸
با سلام
ترامپ بچاره ديگه زده به سرش بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
م.
۱۰:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
این برجام از همون اول بزرگترین اشتباه بود؟هیچ دستاوردی که نداشت تازه فشاری که روی ملت بود چندین برابر شده؟ الانم بجای اینکه دل ببندین به وعده های توخالی اروپا یک تصمیم محکم بگیرید و تا دیر نشده از برجام خارج بشید و مثل کره شمالی به بالاترین سطح پیشرفت در زمینه موشکی برسیم که بهتر از برجام هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۸
برجام هیچی نداشت؟حداقل ناوگان هواپیمایی کشور رو جوان و قابل اعتماد کرد. چقدر ارز وارد کشور شد فرض کن اگه اون پول ها وارد ایران نشده بود الان وضع چقدر بدتر می شد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
بعضی از افراد از آمریکایی ها هم معاند ترند این ناوگان هوایی که جوان شده کجاست سه فروند ایرباس که متعلق به کشورهای دیگر بود و انها قراردادشان را ایرباس فسخ کردند لیوری هواپیما ها را تعویض کردند با رنگ آمیزی جدید به ایران فروختند با قیمتی بالاتر با توجه به شرایط تحریمی که لغو نشده کدام ارز وارد کشور شده که بعضی ها از آن همه پول که به ایران وارد شد صحبت میکنند اگر پول های ما که در بانکهای خارجی مسدود شده بود به ایران میآمد که دیگر این کش مکش ها نبود برخی هنوز متوجه نشده اند با توجه به قبول برجام دارائیهای ما هنوز آزاد نشده اند
Germany
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
نتیجه اعتماد و خوش خدمدتی و وعقب نشینی از اصول زیاده خواهی این ظالمان است برای احقاق حق میهن اسلام باید انقلابی بود و انقلابی فکر کرد و ولایت مدار بود برای عظت ایران اسلامی جان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
جدی نه جدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
به دشمن رو دهید پیش روی می کند و می خواهد شما را از بین ببرد.
هر قدم که عقب نشینی کنید دشمن چند قدم جلو می آید. پس نباید به دشمن رو داد و نباید عقب نشینی کرد. هرچند که حق مسلم ما هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
وقتی ایران از همه کشور ها جداست و از امکانات و بازار همان کشور ها چیزی دریافت نمی کند و پولهای ایران را از دیگر کشورها بلوک می کنند ایران بیشتر نیاز به سلاح هسته دارد تا از ود دفاع کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۸
وقتی رئیس یک دارودسته خود احمق درجه یک باشد و بی بی ها مشاورانش باشند دادن اینگونه بیانیه ها اصلاً عجیب وغریب نیست چون آنقدر کودن هستند که به قول سناتور مشهور آمریکائی:" ایکاش ترامپ کودن قبل از پاره کردن برجام بند 3برجام را حداقل یک بار میخواند یعنی تا این حد این دارودسته کودن و احمق هستند." حالا که به مرحله آتش زدن برجام رسیده ایم شروع به دست و پا زدن کرده اند ما که قبلاً شفاف و صریح با صدای رسای فرزند زهرا(س) ولی امرمسلمین جهان اعلام کردیم اگر شما برجام را پاره کنید ما برجام را آتش میزنیم ما گفتیم با دم شیر بازی نکنید ما گفتیم هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.....اینها دیگر آخرهایتان است و دست وپا زدن بیخودی..........
آخرین اخبار