ترامپ: نیرو‌های اطلاعاتی قوی را در افغانستان خواهیم گذاشت

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرد نیرو‌های اطلاعاتی قوی این کشور در افغانستان باقی می‌مانند.

ترامپ: نیرو‌های اطلاعاتی قوی را در افغانستان خواهیم گذاشتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد واشنگتن نیرو‌های اطلاعاتی قوی را در افغانستان باقی خواهد گذاشت، هرچند او به خروج کامل ارتش این کشور از خاک افغانستان امید داشته است. رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت نیرو‌های اطلاعاتی قوی را در آنجا خواهم گذاشت.

ترامپ افزود: دوست دارم از افغانستان خارج شویم، اما این کشور مکان‌های مخفی خوب بسیاری دارد و باید مورد رصد و نظارت قرار بگیرد.

اظهارات ترامپ در حالی بیان شد که گروه طالبان پیش نویس توافقی را مورد بازنویسی قرار داده که بر اساس آن آمریکا تمام نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند و در عوض سران طالبان قول داده که با تروریسم مبارزه کنند.

پیشتر سهیل شاهین، سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به بیان وعده‌های آمریکا برای خروج از افغانستان و عدم دخالت در امور داخلی این کشور پرداخت. شاهین در این پیام توئیتری نوشت: آمریکا علاوه بر پذیرش خروج نیروهایش، قول داده است تا در آینده هیچ دخالتی در امور داخلی افغانستان نداشته باشد.

در پی انتشار این پیام توئیتری، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان نیز در پیام توئیتری نوشت: این چارچوبی است که طالبان می‌پذیرد. همانطور که ما برای دور بعدی مذاکرات با طالبان آماده می‌شویم، مهم است که به یاد داشته باشیم به دنبال یک توافق جامع صلح هستیم نه یک توافق خروج.

آمریکا و طالبان در چارچوب دستیابی به توافقی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان، مذاکرات خود را آغاز کردند. تاکنون واشنگتن و طالبان شش دور مذاکرات گسترده داشته‌اند که نتایج چشمگیری نداشته‌اند. ترامپ حتی از پیش از آغازا ریاست جمهوری خود درباره خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان صحبت به میان آورده بود. او در سال ۲۰۱۳ در پیامی توئیتری از کشته شدن نیرو‌های آمریکایی از سوی افغانستانی‌ها آموزش دیده از سوی آمریکا و هدر دادن میلیارد‌ها دلار پول این کشور انتقاد کرد.

در ماه دسامبر گذشته نیز دولت ترامپ قصد خروج نیرو‌های نظامی این کشور از خاک افغانستان را داشت که طرح پیشنهادی دولت با مخالفت قانونگذاران جمهوری خواه روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار