اولین پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک؛

کسب ۳۲ مدال و قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا

کمیته ملی پارالمپیک پیش بینی کرده است که با وجود کاهش سهمیه ایران در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ تعداد مدال‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک سال تا بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو زمان باقی مانده است و مسئولان ورزش جانبازان و معلولان در تلاش هستند تا بهترین شرایط را برای موفقیت کاروان ایران در این بازی‌ها فراهم کنند.

بر این اساس کمیته پارالمپیک در سال جاری می‌خواهد در هر مقطعِ ۲ ماهه، یک پیش بینی از تعداد مدال‌هایی که ورزشکاران جانباز و معلول در این بازی‌ها می‌توانند کسب کنند را، ارائه دهد.

کسب ۳۲ مدال و قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا

در اولین پیش‌بینی که کمیته پارالمپیک داشته است، کاروان ایران در توکیو صاحب ۵۷  سهمیه  مختلف در ۱۵ رشته ورزشی خواهد شد. البته باید توجه داشت که در رشته‌های گروهی مثل بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و فوتبال ۵ نفره، یک سهمیه محاسبه می‌شود، اما با توجه به تعداد نفراتی که در غالب این تیم‌ها به مسابقات اعزام می‌شوند تعداد نفرات مجموعِ کاروان ایران که به توکیو اعزام می‌شوند ۸۸ نفر خواهد بود.

اگر همین پیش بینی درست باشد، کاروان پارالمپیک ایران در بازی‌های توکیو با کاهش ۲۲ نفری نسبت به ریو ۲۰۱۶ مواجه خواهد بود.  

کسب ۳۲ مدال و قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا

در جدولی که از سوی کمیته ملی پارالمپیک ارائه شده است، حتی تعداد مدال‌های رنگارنگ نیز در این برهه زمانی پیش بینی شده است و طبق آن ۱۱ مدال طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز توسط ورزشکاران جانباز و معلول برای کاروان ایران به دست خواهد آمد. اگر این پیش بینی درست باشد، کاروان ورزشی ایران می‌تواند جزو ۱۰ کشور نخست در جدول بازی‌ها قرار بگیرد و این یعنی نسبت به بازی‌های ریو ۲۰۱۶ کاروان ایران ۸ مدال بیشتر کسب می‌کند. چرا که در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ کاروان ایران با کسب ۲۴ مدال رنگارنگ در رده پازدهم جدول مدالی قرار گرفته بود.

حال باید صبر کرد و دید وضعیت ورزشکاران جانباز و معلول کاروان ایران در ماه‌های آینده به شکلی خواهد بود و در نهایت  با پایان یافتن بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ ایرانی‌ها چند مدال کسب می‌کنند و کاروان ورزشی اعزامی مان  در کدام جایگاه جدول قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید:

رضایی: براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم/ اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

دعوت کمیته بین المللی المپیک از صالحی امیری جهت افتتاحیه ساختمان جدید IOC

حقوق ماهانه ورزشکاران پارالمپیکی‌ مشخص شد


انتهای پیام/

پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک از افزایش مدال های کاروان اعزامی ایران به توکیو ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار