ترکیه سامانه موشکی اس ۴۰۰ را کجا نصب خواهد کرد؟

کونکار گفت؛ بیشترین تهدیدات ترکیه از طرف دریای مدیترانه شرقی منطقه‌ای که در آن شمال قبرس و سوریه قرار دارد صورت می‌گیرد.

ترکیه سامانه موشکی اس ۴۰۰ را کجا نصب خواهد کرد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد برات کونکار» در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا گفت؛ موشک‌های اس ۴۰۰ را در محل‌های نصب خواهیم کرد که برای حفاظت از مرزهایمان ضروری است.

کونکار با اشاره به هم مرزی ترکیه با برخی از کشور‌های حساس مانند عراق، ایران، سوریه و شمال قبرس گفت؛ بیشترین تهدیدات ترکیه از طرف دریای مدیترانه شرقی منطقه‌ای که در آن شمال قبرس و سوریه قرار دارد صورت می‌گیرد.

مقام ترکی افزود؛ به علت این تهدیدات ابتدا به تضمین امنیت مرز‌های جنوبی و شرقی می‌پردازیم.

کونکار با این وجود تاکید کرد که هنوز تصمیم نهایی برای محل استقرار سامانه موشکی اس ۴۰۰ گرفته نشده است.

«رجب طیب اردوغان» پس از بازگشت از نشست گروه ۲۰ ژاپن و دیدار دوجانبه با ترامپ، در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ترکیه، آمریکا و متحدان ناتو نظرات مختلف در مورد تصمیم آنکارا برای خرید سامانه اس ۴۰۰ دارند.

برخلاف انتشار تهدید واشنگتن برای تحریم آنکارا در صورت خرید اس ۴۰۰، اردوغان گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیراً به وی اطلاع داده است که ترکیه در صورت خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه مورد تحریم آمریکا قرار نمی‌گیرد. ترامپ در عین حال گفته است که ترکیه در مورد خرید اس ۴۰۰ به طور ناعادلانه رفتار کرده است.

به دنبال سخنان ترامپ، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد؛ ترامپ در مورد توافق موشک‌های اس ۴۰۰ روسیه بسیار نگران است و ترکیه را بار‌ها برای همکاری در حوزه دفاعی با آمریکا و تقویت اتحاد ناتو بسیار تشویق کرده است.

هراس آمریکا و سایر کشور‌های عضو ناتو از این است که رهگیری جنگنده‌های اف ۳۵ در رادار‌های سیستم دفاع موشکی اس- ۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه کاهش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اس ۴۰۰‌های ترکیه کجا نصب می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار