هفت سرشاخه اصلی شرکت هرمی "یونیک فاینانس"دستگیر شدند

رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهد گفت:چهار سرشاخه اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس در خراسان رضوی، دو نفر در تهران و یک نفر نیز در کرمان دستگیر شدند.

سرشاخه های اصلی شبکه هرمی یونیک فاینانس در مشهد بازداشت شدند/عضو شدن در شبکه هرمی با خیالی خام و پوچغلامى قاضى پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: چندى پیش مستنداتى به دستگاه قضایى منعکس شد که بررسى هاى اولیه بیانگر آن بود افرادى در مشهد و در پوشش فروش سهام شرکت هایى نظیر بى ام و، بنز، سامسونگ، اپل از هر متقاضى ۱۰۰۰ دلار به صورت نقدى دریافت کرده اند.
 
وی ادامه داد:در ادامه مشخص شد عاملان این اقدام اعضاى یک شبکه هرمى با عنوان "یونیک فاینانس" هستند و فروش سهام شرکت هاى معتبر خارجى واقعیت ندارد و این اظهارات فقط براى آن بوده که طعمه را خام کنند تا عضو شرکت هرمى شود.

قاضى پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهد گفت: اعضاى این شبکه هرمى به صورت گسترده در دیگر نقاط کشور هم درحال فعالیت هستند، اما سرشاخه هاى اصلى آن در مشهد و به صورت کاملاً مخفیانه در حال عضوگیرى و برگزارى جلسات غیرقانونى هستند.

غلامی افزود:اعضاى باند پیچیده شبکه هرمى یونیک فاینانس در زمان جذب "پرزنت کردن" به طعمه خود وعده پرداخت سود ۶۰ دلارى به صورت ماهیانه را مى داده، ولى در عمل از این پول خبرى نبود، مگر آنکه عضو تازه جذب شده بتواند ماه بعد فرد دیگرى را به شبکه هرمى معرفى کند، آنگاه ۱۰۰۰ دلار بین حلقه هاى بالا دستى تقسیم و به سرشاخه‌ها سود هاى کلانى مى رسید.

وی ادامه داد:نفوذ سربازان گمنام امام زمان (عج) به جلسات زیرزمینى اعضاى شبکه هرمى مشخص کرد برخى از سرشبکه هاى اصلى که پول هاى کلانى را به جیب زده بودند، براى خود مراسمى معروف به جشن ۱۰۰۰ دلارى ترتیب داده و مدعى مى شدند درآمد ماهیانه آن هــا از این راه، مرز ۱۰۰۰ دلار را هم رد کرده است. به این صورت بود که دیگر اعضا با این خیال خام، ترغیب به جذب عضو جدید و فعالیت بیشتر مى شدند.

قاضى پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهد گفت: آغاز عملیات دستگیرى در چند نقطه کشور ، در ادامه کارشناســان اداره کل اطلاعات خراسان رضوی توانستند بیش از ۶ سرشاخه اصلى این شــبکه هرمى را در مشــهد، تهران، سبزوار و گناباد شناسایى و تحرکات آن‌ها را تحت کنترل بگیرند.

غلامی افزود: پس از جمع آورى مستندات قــوى قضایى و ارائه آن به شــعبه، دســتور بازداشت تمامى سرشاخه هاى باند صادر و سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرحله اول به سراغ فردى رفتند که در تهران فعالیت مى کرد و براى دیدن همسرش به صورت مخفیانه به مشهد آمده بود، از همین رو محل اختفاى متهم در بولوار هنرستان محاصره و عملیات دستگیرى آغاز شد.
 
وی ادامه داد: درمقابل این اقدام وقتى متهم پى مى برد همه چیز لو رفته است، از همسرش مى خواهد در خانه را باز نکند تا او فرصت داشته باشد تمامى ادله جرم را معدوم کند.

قاضى پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهد گفت: براى این کار هم لپ تاپ و گوشى تلفن همراهش را از طبقه پنجم ساختمان به پایین پرت مى کند تــا آن‌ها را از بین ببرد، اما این اقدام هم فایده اى نداشــت و با وجود آسیب جدى که به ادله جرم رسیده بود، کارشناسان زبده اداره کل اطلاعات خراسان رضوى توانستند اطلاعات آن‌ها را استخراج و به مستندات خوبى دست پیدا کنند.

غلامی افزود: در ادامه همه سرشاخه هاى تحت تعقیب که بیش از پنج نفر هستند، در یک عملیات هماهنگ طورى دستگیر شدند که حتى زیرشاخه هاى این شرکت هرمى از ماجرا بویى نبرده بودند.

وی ادامه داد: پس از انجام عملیات دستگیرى از ناحیه متهمان یک خودرو لوکس بى ام و، یک باب منزل در یکى از بهترین نقاط تهران، تعــداد زیادى حســاب توقیف و مسدود گردید.

قاضى پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهد گفت: آنچه برآورد مى شود این است که اعضاى شبکه هرمــى یونیک فاینانس تا به امروز بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به همین شیوه از طعمه هاى خود دریافت کرده و با روش هاى مختلفى مانند خرید ارز دیجیتال مقدار قابل توجهى از وجوه را از کشور خارج کرده باشند.

غلامی افزود: در این زمینه دو سرکرده اصلى این ماجرا با هویت هاى "نیما. ت"و "فرزین. ف"که از ایران به دوبى گریخته اند هم تحت تعقیب قرار گرفته اند.

وی ادامه داد:همه تلاش ما در دستگاه قضایى بر این است که بتوانیم دیگر عاملان اصلى این اقدام را شناسایى و وجوه دریافت شده را به مردم بازگردانیم.

قاضى پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسراى ویژه جرایم رایانه اى مشهددر پایان گفت: از همین رو نیاز به همکارى افرادى داریم که اعضاى این باند از آن‌ها وجوهى را دریافت کرده اند، آن‌ها مى توانند با مراجعه به شعبه ۷۷۲ دادسراى ناحیه ۷ مشهد در راستاى این مهم ما را یارى نمایند.
 
 
انتهای پیام // ف. ک
 

دستگیری اعضای شرکت هرمی یونیک فاینانس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
یه بورس بین المللی به نام یونیک فایننس که مرکز آن در سوئیس است در ایران سرمایه گذار داره و سود سرمایه ها رو هم به خوبی و سر وقت داره پرداخت میکنه و اصلا مشروط به آوردن عضو جدید هم نیست.
من فکر میکنم افراد کلاهبرداری در ایران دارند از نام این بورس سوء استفاده میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
یونیک فاینانس بورس نیست، یک شرکتی هست که با کارگزاری بورس توی امریکا کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
اصغری
۱۳:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
لطفا راهنمایی کنین.بقیه شهرها سرکرده های یونیک فاینانس رو چطور میشه معرفی کرد؟درامد ماهانه سی ملیون تومن دارن پول مردمو بالا کشبدن