مکرون: ایران از تصمیم خود درباره بالا بردن ذخایر اورانیوم صرف نظر کند

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اقدام اخیر برجامی تهران، از ایران خواست بدون هیچ گونه اتلاف وقتی از تصمیمش درباره بالا بردن ذخایر اورانیوم صرف نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در واکنش به عبور ایران در محدودیت در نظر گرفته شده برای ذخیره اورانیوم با غنای پایین، درباره هر اقدام دیگری که می‌تواند توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را زیر سوال ببرد، هشدار داد.

او روز سه شنبه در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر تعهد پاریس بر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، از ایران خواست «بدون تعلل به سطح تعیین شده (برای ذخیره اورانیوم با غنای پایین) باز گردد و از هر اقدام دیگری که می‌تواند تعهدات هسته‌ای این کشور را زیر سوال ببرد، خودداری کند.»

او در این بیانیه مدعی شد فرانسه در روز‌های آتی اقداماتی در راستای اطمینان از اجرای تعهدات ایران و برخورداری این کشور از امتیازات اقتصادی توافق، اتخاذ خواهد کرد.

شایان ذکر است، مقامات کشورمان روز گذشته اعلام کردند ایران در واکنش به پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود بر اساس برجام، مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۸
بازی با برجام را تمام کنیم و از برجام خارج بشیم.آمریکا و غرب هر کاری که میتوانستند برای تسلیم کردن ایران تا الان کردند و به نتیجه نرسیدند
آخرین اخبار