آسمان کنیا میزبان جدید بالون اینترنت آلفابت

بالون اینترنت با پرواز بر فراز کنیا قرار است دسترسی مردم این کشور را به اینترنت فراهم کند و آن‎‌ها از مزایای این شبکه جهانی بهره‌مند سازد.

آسمان کنیا میزبان جدید بالون اینترنت آلفابتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بالون شرکت بین‌المللی ارائه دهنده اینترنت لون  با نام آلفابت-Alphabet قرار است در سال جاری با پرواز در آسمان کنیا شرایط دسترسی مردم نقاط مختلف این کشور را به اینترنت فراهم کند و ساکنان که تا کنون به امکان ارتباط با دنیای وب را نداشتند به جمع کاربران این جهان بی‌پایان اضافه کنند.


بیشتر بخوانید: خدمات تعمیراتی رایگان اپل برای صاحبان مک‌بوک ایر ۲۰۱۸


مدیران شرکت لون اعلام کردند مجوزهای لازم از مقامات دولتی کنیا دریافت شده است و پس از طی مراحل آزمایشی، پرواز سراسری آلفابت آغاز در کنیا آغاز می‌گردد و مردم این کشور می‌توانند پس از آن به اینترنتی با سرعت بالا دسترسی داشته باشند. با وجود خبر همکاری شرکت لون با دولت کنیا اما جزییات دقیقی از زمان آغاز و چگونگی عملکرد بالون آلفالبت اعلام نشده است.

دور افتاده‌ترین مناطق جهان نیز به ایترنت دسرسی پیدا می‌کنند

با اینکه شرکت لون تا کنون پروژه‌هخای موفقی را در نقاط مختلف جهان اجرا کرده است ولی برخی از کارشناسان با دیده‌ تردید به پرواز بالون اینترنت بر فراز کنیا می‌نگرند و چنین پروژه‌ای را قابل اعتماد، ایمن و سود‌ده نمی‌دانند. این کارشناسان شبکه‌های ارتباطی علت چنین تردیدی را آب و هوا و آفتاب سوزان کنیا اعلام کردند و گفتند: اگرچه انرژی بالون Loon از طریق نور خورشید تامین می‌شود ولی تابش شدید آفتاب و گرمای زیاد هوا در کنیا می‌تواند موجب ذوب شدن پوشش‌های نازک پلاستیکی روی سطح بالون شود و هم‌چنین عملکرد این بالون در مناطقی مختلف دچار تغییرات کیفیتی می‌شود.

آسمان کنیا میزبان جدید بالون اینترنت آلفابت

مدیران شرکت لون این گون ادعاها را بی‌پایه و اساس خواندند و آن‌ها را تکذیب کردند. پس از زلزله چند سال گذشته پورتوریکو بالون اینترنتی شرکت لون در برقراری ارتباط مجدد مردم با نیروهای امدادی و دوستان خود نقش بسیار موثری داشت. بالون شرکت لون در آن زمان توانست امکان دسترسی ۱۰۰۰۰۰ به اینترنت را فراهم کند و مدت ۲۳۳ روز بدون وقفه در آسمان پرواز کرد.

انتهای پیام/

بالون اینترنت بر فراز کنیا به پرواز درمی‌آید

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.