ثبت ملی فرش دستباف طالخونچه

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت:فرش دستباف یلمه طالخونچه با قدمت بیش از ۴۰۰ سال به ثبت ملی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازید از آخرین روز دومین جشنواره فرش دستباف شهر طالخونچه گفت: فرش دستباف یلمه طالخونچه با قدمت بیش از ۴۰۰ سال به ثبت ملی رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون از پنج هزار قالیباف شهرستان مبارکه حدود هزار نفر آنان در طالخونچه فعالیت دارند افزود: برای بیمه قالیبافان این شهرستان سهمیه خوبی در نظرگرفته شده و براساس اولویت، زنان قالیباف به خصوص کسانی که در بخش فرش یلمه مشغول به کار هستند، تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به منظور حمایت از تولیدات و هنر‌های دستی بانوان این شهرستان، تشکیل شرکت تعاونی ویژه‌ی این قشر نقش به سزایی در خودکفایی و معرفی صنایع دستی این شهرستان به سایر نقاط کشور دارد.

ترنج لوزی شکل، نداشتن نقشه مشخص و بافت ذهنی فرش یلمه باعث منحصر به فرد شدن، این نوع قالی نسبت به دیگر فرش‌های دستباف ایران شده است.

دومین جشنواره فرش دستباف با حضور ۵۰ شرکت کننده از سه استان کشور و نمایش هزار و ۸۰۰ اثر، در مجموعه فرهنگی شهید آوینی طالخونچه امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری دومین جشنواره فرش دستباف شهر طالخونچه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.