چرا هنرستان‌های ضمیمه مدارس شاهد راه‌اندازی نشد؟

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره علت راه اندازی نشدن هنرستان‌های ضمیمه مدارس شاهد و توسعه مهارت آموزی در این مدارس توضیح داد.

چرا هنرستان‌های ضمیمه مدارس شاهد راه اندازی نشد؟محمدرضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به مهارت‌آموزی در مدارس شاهد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در مدارس شاهد وجود دارد باید رویکرد مهارت‌آموزی و مهارت ورزی مدارس از ابتدایی تا پایان متوسط دوم شکل گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی علاوه بر تاکید در دوره ابتدایی سعی کردیم از ظرفیت ۲ ساعت مکمل مدارس حداکثر استفاده را داشته باشیم، همچنین در دوره متوسطه اول هم جزو اولین‌ها برای شرکت در طرح ایران مهارت بودیم و بر این اساس بیش از ۶۰ درصد مدارس این مقطع تحت پوشش قرار گرفتند.

رزاقی با اشاره به تلاش برای حضور تمام مدارس در طرح ایران مهارت تا پایان امسال گفت: مقتضیات مدرسه و منطقه برای حضور در این طرح مهم است و قصد نداریم شرایطی را به آنها دیکته کنیم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استفاده از ظرفیت مدارس متوسط دوم برای ایجاد هنرستان‌های ضمیمه اظهار کرد:‌ این اقدام سیاست اداره کل و درخواست بسیاری از استان‌هاست که متاسفانه بنا به دلایلی مانند بودجه و اعتبارات در معاونت نیروی انسانی آموزش و پرورش موضوع به بن بست خورد.

رایزنی برای ایجاد هنرستان‌های ضمیمه در سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: علی رغم آن که با دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارتخانه هم به توافقاتی رسیدیم و مقدمات و آیین‌نامه‌ها مشخص شد اما کار به نتیجه نرسید زیرا برای ایجاد هنرستان‌های ضمیمه باید کدی به آن اختصاص پیدا کند که این کد الزاماتی را به سیستم تحمیل خواهد کرد.

رزاقی با تشریح اختصاص کد هنرستان‌ها گفت:‌ تعداد کافی نیروی انسانی و تجهیزات از جمله مواردی است که باید قبل از اخذ کد وجود داشته باشد و همین مسائل موجب عدم موافقت معاونت نیروی انسانی با ایجاد این هنرستان‌ها شد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنان در حال رایزنی برای ایجاد این مدارس هستیم، گفت: امیدواریم در روند جدید بتوانیم این روند را عملیاتی کرده و سعی داریم برای سال تحصیلی پیش رو رشته‌هایی را به عنوان هنرستان ضمیمه راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.