بازتاب گام دوم برجامی ایران در رسانه‌های خارجی/ شیطنت بی‌بی‌سی: ایران مورد جدیدی از نقض برجام را اعلام کرد!

اعلام گام دوم برجامی ایران در پاسخ به بدعهدی کشورهای اروپایی با واکنش گسترده رسانه‌های خارجی مواجه شده است.

بازتاب گام دوم برجامی ایران در رسانه‌های خارجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اعلام کردند که ایران در راستای اجرای گام دوم برجامی خود طی ساعات آینده از سطح مجاز ۳/۶۷ درصدی برای غنی‌سازی اورانیوم عبور خواهد کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان در اردیبهشت‌ماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به شرکای اروپایی برجام و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که چنانچه کشورهای اروپایی در یک بازه ۶۰ روزه طبق تعهدات خود شرایط فروش نفت و انجام امور بانکی ایران را تسهیل نکنند، ایران گام دوم خود را برای کاهش تعهدات در برجام عملی خواهد کرد.

در همین راستا، با توجه به پایان مهلت ۶۰ روزه اروپا، عباس عراقچی امروز اعلام کرد که ایران در چارچوب برجام و به موجب حقی که در این توافق برای آن در نظر گرفته شده، تعهد خود در رابطه با سطح غنی‌سازی اورانیوم را کاهش خواهد داد که این مسئله از بازتاب سریع و گسترده‌ای در رسانه‌های خبری جهان برخوردار شد. 

با وجود آنکه ایران بر اساس مفاد ۲۶ و ۳۶ برجام حق دارد در پاسخ به بدعهدی سایر شرکای برجام، تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش دهد، برخی رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی در یک شانتاژ رسانه‌ای، این اقدام ایران را نقض تعهدات برجامی آن عنوان کردند.

بی‌بی‌سی در این رابطه نوشت: ایران مورد جدیدی از "نقض برجام" (!) را اعلام و غنی‌سازی اورانیوم را به فراتر از سطح مجاز افزایش داد.

بازتاب گام دوم برجامی ایران در رسانه‌های خارجی

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز با ادبیاتی مشابه نوشت: «ایران در دومین نقض عامدانه برجام اعلام کرد از روز دوشنبه اورانیوم را با غلظتی فراتر از آنچه در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تعیین شده، غنی خواهد کرد.»

بازتاب گام دوم برجامی ایران در رسانه‌های خارجی

دیگر روزنامه آمریکایی یعنی بلومبرگ هم در خبر خود مدعی شد که "ایران محدودیت مربوط به سطح غنی‌سازی اورانیوم ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را نقض کرد.»

بازتاب گام دوم برجامی ایران در رسانه‌های خارجی

سایر خبرگزاری‌های بین‌المللی نیز همزمان با نشست خبری عراقچی و کمالوندی، با رویکرد خاص خود به بازتاب خبر گام برجامی دوم ایران پرداختند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این رابطه نوشت ایران با انتقاد از ناتوانی اروپا در عمل به تعهدات خود در برجام، سطح غنی‌سازی اورانیوم را به بالای ۳/۶۷ درصد افزایش داد.

خبرگزاری رویترز نیز با بیان اینکه "ایران تعهد خود به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را کاهش داد" به بازتاب اقدام برجامی تهران کشورمان پرداخت.

خبرگزاری فرانسه هم در مطلبی نوشت: ایران رسما اعلام کرد در چند ساعت آینده غنی‌سازی اورانیوم را فراتر از ۳/۶۷ درصد آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ایران اعلام کرد در حال افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم خود به بالاتر از سقف برجام است.

شبکه المیادین نیز با بازتاب اقدام اخیر تهران اعلام کرد: ایران ضمن اعلام افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم هشدار داد اگر در مهلت بعدی به راه‌حلی با اروپا دست پیدا نکند، گام سوم را برخواهد داشت.

شبکه الجزیره هم اعلام کرد: ایران اعلام کرد از این پس در غنی‌سازی اورانیوم به سطحی فراتر از سقف تعیین‌شده در برجام خواهد رفت.

شبکه راشا تودی نیز گزارش داد ایران سطح غنی‌سازی خود را به سطحی فراتر از سقف مورد توافق در برجام افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
بابا یکی نیست به امریکا بگه اخه تو از اون سر دنیا چی از جون ما میخوای مگه تو کشورتون چی کم دارین که این جوری به جون ایران افتادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ایرانی یعنی غیرت ، ایرانیان عزیز ساکن اروپا، آمریکا و غیره میدانید اگر شماها آنجا را ترک کنید وبه کشور عزیزمان ایران بیائید آن کشورها سقوط میکنند بیائید به کشور خودتان تا آنها بفهمند که مدیون شما هستند و ایران و ایرانی یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ایران
۱۵:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ایران باید قاطع از حقوقش دفاع کنه و کوتاه نیاد زورگوها باید بفهمن که عزت و شرف ایران قابل معامله و مذاکره نیست برای حفظ این عزت و اقتدار خون پاک هزاران هزار شهید ریخته شده چیزی که آمریکاییها و غربیها دنبالش هستن ضعیف تر شدن هر چه بیشتر ایرانه ما به اندازه کافی صبر کردیم دنیا شاهد بدعهدی آمریکا هست پس صبر بیشتر از این دیگه جایز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
بروید بمب اتم بسازید با اقتدار و با عزت و پوزه انگلیس و آمریکا و اروپا و اسرائیل را به خاک بمالید و روی آنها را کم کنید و مثل آنها دروغ بگوئید که از این بمب استفاده نخواهیم کرد آب که از سر گذشت چه یه وجب....... این همه تحریم ، این همه فشار را تحمل کردیم لااقل این هم روش آنگاه یه کشوری با قدرت و با عزت خواهیم شد و کشورهای منطقه علی الخصوص عربهای مرتجع به ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد البته به کوری چشم دشمنان الان هم کشوری با عزت و باقدرت هستیم به امید پیروزی ایران بر غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
راهی که درپیش گرفتیم صددرصددرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
فقط میگم این همه گرونی ومشکلات سرسام آور دمتون گرم ک پشت حریفو ب خاک مالیدین جنگ جنگ تا پیروزی
Singapore
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۷ تير ۱۳۹۸
اگر اون زمان با بر جام موافقت نمی کردیم مقصر ما میشدیم ولی خوبیش اینه که الان تمام عالم میفهممن اونا بد عهدی کردن ومقصرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
برجام اگر هیچ نفعی هم نداشت فعالیتهای هسته‌ای ایران اسلامی را بلحاظ مجامع بین‌المللی قانونی کرد.
دنیا بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکای ظالم را در مقابل منطق خود مغلوب کرد
الان بر دنیا بطور سی صریح اعلام می کند که من برابر قطع نامه شورای امنیت دارم فعالیت هسته ای انجام می دهم
پس حکام آمریکا باید دست از جنایت علیه بشریت و دوشیدن ملتها بردارد
مرگ بر آمریکا و اسراییل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۷ تير ۱۳۹۸
اقتدار داشته باشیم...والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
واقعا
-
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
این حرکت رو چند سال قبل باید انجام میدادیم ولی باز هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ننگ بر بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
یکی نیست به این آقایون دولتی بفهمونه وقتی تو مرام ما بد عهدی نیست چرا همش باید تعهداتی رو امضا کنیم که میدونیم طرف مقابل اصلا به اون پایبند نیست و همیشه ما باید یک طرفه اون رو اجرا کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۴۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ...
با اینکه نفروختن نفت فشار میاره ، ولی من خوشحالم چون شاید اینطوری صنعت مجبور به پیشرفت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
باسلام ابهت وبزرگی نیروی تحریم زمین گیر شد وهیچ کاری از ان ساخته نیست وجامعه ومردم نیز با آن سازگار شدند واین یعنی شکست امریکا وشرکای آنها حالا نوبت ایران است که با درایت وبرنامه ریزی از این فرست ایجاد شده استفاده کرده وبه طرف مقابل حرکت اجباری داده وامتیاز بگیرد مرگ بر امریکا ولی باید گفت جایگاه بعضی ها اشتباه است تخصص درهسته ی ودیپلماسی به این سادگی نیست که از شاخه ای به شاخه دیگر رفت آنهم با تجربه ناموق سال گذشته
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۰۱:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام.ایکاش در ان زمان دولت قبل از پذیرش توافق نامه برجام استعماری و سایر لوایح با مردم مشورت می کرد و این توافق نامه به رای گذاشته می شد،برجام جز عقب ماندگی برای کشور چیزی نداشت و نتیجه برجام پلمپ کردن بسیاری سانتریفیوژ،ریختنرسیمان در قلب راکتور و پرکردن چندسالن تحقیقات با خاک،گرانی چندبرابری،تورم بی سابقه،اختلاسهای میلیاردی سالانه و...هست. دهه شصتی،فوق لیسانس،بیکار.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ایران و ایرانی باید بدونه تنها راه موفقیت، مقاومت...
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۰۰:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ایران باید بخاطر خروج آمریکا از برجام درخواست خسارت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۸
مگر برجامی مانده است که ایران بخواهد ان را نقض کند امریکا خارج شده است و اروپا هم به برجام عمل نمی کند و ایران تنها به برجام عمل کرده است و به دنبال منافع ان است اما متوجه شده است که منفعتی در کار نیست و این تنها یک سراب است تحریمها هم لغو نشده و بدتر هم شده است ماندن در برجام یعنی کار بیهوده و زیان اور و اصراف کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بی بی سی برو به فنا فتنه انداز، که جز دروغ خبر ی نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مرگبر آمریکا و اسرائیل و انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چندسال پیش یک نماینده مجلس ترکیه دریک مساحبه ای که درشبکه خبرپخش شدتاکیدمیکردکه شماایرانیهااگرمیتوانیدبایدبمب اتم بسازیدچون دراینده پشیمان خواهیدشدوالان موقع پشیمانیست دنیای امروزدنیای زوراست وکسی دراین روندپیروز میشه که زورداشته باشه هیچ کس دلش به حال ماملت نسوخته وهرکس پی منافع خودش هست حتی جناههای سیاسی پس باید قدرت داشت
France
علالن
۲۲:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ای برادر تاکی باید تحریم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
تحريم ها باعث ميشه روز به روز قوي تر بشيم
Germany
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دیگه همه می دانند بی بی سی سگ گله امریکا و اسراییل است .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
به نظر من ایران داره راه درستی در پیش میگیره هیچ کشوری هم حق نداره ایران رو محکوم کنه اونی که باید محکوم بشه آمریکاست نه ایران، آمریکا میخواد با قلدری حرفشو به کرسی بشونه قانون این دنیا قانون جنگله وقتی قوی نباشی راحت از بین میری ایران باید سریعا بگرده به قبل از برجام
Iran (Islamic Republic of)
RoaD
۲۱:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
یکی نیست به اینا بگه به شما چه مربوط اخه خودتون رفتین بیرون وبا تحریم ها تون همون اول کاری که برجام رو نقض کردید هرچند کار ما نقض برجام نیست . حقشه هم به کلاهک های هسته ای داشته باشیم و هم اون کشتی انگلیسی رو بعد ار بار زدن نفت از عربستان توقیفش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
برجام به کوری چشم دشمنان هیچوقت اجرا نخواهد شد و ایران مقتدر چشم هر نگاه زهر آلودی رو ناکام خواهد کرد. ما ملتی بزرگ و دانشمندان بسیار بزرگ داریم و همچنین کشور پهناور و بسیار غنی و همچنین همتباران منطقه ای بسیار وفادار و همسایگان بسیار عالی و در عرصه جهانی کشورهای بزرگ با ایران هستند. مرحبا سرزمین بزرگم سرزمین بااصالت.
Iran (Islamic Republic of)
اسکندری
۲۰:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام
ما با خدا عهد و پیمان بسته ایم که زیر سلطه ی هیچ طاغوتی نرویم و سر خم نکنیم
وَمَا وَجَدْنَا لِأَكْثَرِهِمْ مِنْ عَهْدٍ ۖ وَإِنْ وَجَدْنَا أَكْثَرَهُمْ لَفَاسِقِينَ
آنها عهد شکنند
در مسلک ما عمر به ذلت نتوان کرد
هیهات من الذله
با تمام قدرت بر عهد خود با خدایمان ادامه می دهیم وخداوند یارویاور ماست
إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ
Iran (Islamic Republic of)
خاقان زاده راد
۲۰:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
برجام يك تحميل بى منفعت براى كشور ماست .وحقوق بين المللى ايران را شرطى كرده است در حاليكه همه كشورها بدون اين شروط ميتوانند از حقوق هسته اى خودبهره مند شوند.برجام ايران را در وضعيت يك كشور تسليم شده قرار داده است.
متاسفانه دولت مردان ما به اين تسليم نامه متعهد هستند در حاليكه نه امريكا ونه اروپا در قبال اين تسليم هيچ امتيازى براى ايران قائل نيستند،.!
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۰:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سیب زمینی و پیاز چقدر گرون شده ،.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ما چقدر بدبختیم که باید امثال شما رو تحمل کنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
تازه متوجه شدی ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سلام برمهدی
۱۲:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
می خواهندعزت واستقلال کشوروناموس ودریک کلام شرف تو رابه یغماببرند.توبه فکرسیب زمینی پیازی .مردم جونشون وعزیزاشون رامیدهند توبه فکرشکمی .مختارنامه رابه دقت نگاه کن می بینی کسایی که به قتل امام حسین ع باسکوتشون یاکم تحملی رضایت دادندازمابهتربودندچون اونها به روزی یه وعده هم قانع بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ما میکاریم و انشالله میخوریم خواهیم دید مگس‌ها دورو بر ما جم میشوند وزوز بیخود میکنن تا شاید کنار گندمی تلخان هم آبی بخورد ترس از آن ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
احسنت به ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام ما ایرانیهامحکم پشت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای ایستاده ایم وگوش به فرمان او هستیم حتمآ مسئولین محترم تن به مزاکره نخواهند دادغنی سازی به هدی می رسانند غرب وامریکا مجبور شوند حق ایرانیان غیور ودلیربدهند ان شاءالله همینطور خواهدشد نه بکسی زورگفته ایم ونه زیربارزورمرویم
Iran (Islamic Republic of)
سعید نعمتی
۱۹:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اروپای ها ان روزی که ترامپ از برجام خارج شد باید به این روز هم فکر میکردند که ایران تحمل نخواهد کرد و صد البته مردم ایران از این همه خویشتن داری دولت ناراحت هستن و خاست عموم جامعه خروج یک باره ایران از برجام و NPT است .
متاسفانه دولت در حال وقت کشی کردن است و بیش از این نباید به غربی ها امیدوار باشد و از ابتدا نیز ورود به این قضیه اشتباه بوده است.
با نگاه به ظزفیت های داخلی و منطقه ای ما میتوانیم به یک غول اقتصادی تبدیل شویم .به طوری که این بار ما انها را تحریم کنیم این اتفاق در سایه مدیریت انقلابی رخ خواهد داد نه یک مدیریت لیبرالی که تمام نگاهش به دستان غرب است که جمله مامیتوانیم در ادبیات انها جای ندارد
ایران بیدی نیست که به این باد ها بلرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دپیلماسی قوی وبدون ترس نمی دانم این چیزهایی که ما می نویسیم کسی به آن اعتنا میکنه یا نه ولی بعنوان یه ایرانی که به عزت کشورم پایبندم میگم که حالا که دشمن خودش بهانه دست ما داده از آن استفاده کنیم و آنچه که قبلا در بر جام یادمون رفته بود ذکر کنیم مثل تعیین خسارت و غرامت گرفتن درصورت رسیدن به توافق جدید پورسانت بابت عقب ماندن هسته ای ار دول پیشترفته بابت فروش مواد هسته ای که خود قادر به تهیه آن هستیم از هیچی هم نترسید فقط از تاریخ بترسید و تجربه بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
دلت خوشه امریکا نمیگه بیا توافق کنیم اونچیزی که تو میخوای فشار میاره که توافق کنیم سر اونچیزی که خودش میخواد
علاوه بر این بدعهد اصلا ارزش توافق نداره ، توافق کردی دوباره میزنه زیرش یه چیز دیگه میخواد
خصوصا اگه ببینه کارزار مثلا فشارش جواب میده دفعه دیگه هم این کارو تکرار میکنه و میگه بیای سر چیز دیگه هم امتیاز بده
جلوی اینها باید وایساد
United States of America
رضا
۱۹:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اگه تا الان به بمب اتمی دست پیدا کردیم که هیچ... اگرنه کلاً از صفحه ی روزگار محو و نابود میشیم. دنیا، دنیای زور و قلدریه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
خیلی کثیفن این غربی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین
Canada
Ahmad
۱۸:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ما باید با امریکا بجنگیم هم اسراییل از طرف حزب الله هم عربستان از طرف یمنی ها به مشکل خواهند خورد ویک ضربه مهلک برای همیشه به آنها خواهیم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چون در دکترین دفاعی کشور من تجاوز به سایر کشورها از جمله همسایگان وجود نداردپس برای دفاع از این اب وخاک، اگر لازم باشد مدرنترین بمب اتمی هم حق ماست،چطور می شود درکشوری مثل رژیم صهیونیستی اتم باشد یادرپاکستان، با احترام به عقاید همه مردم سرزمینم،اتم حق ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
در دکترین اعتقادی تشیع ، بمب اتمی یا هر نوع سلاح کشتار جمعی ، اعم از هسته ای یا شیمیایی هرگز جایی نخواهد داشت، برای ما هرگز هدف وسیله را توحیه نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۸:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
برجام را آتش بزنید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آفرین به ایران اسلامی.
محکم باش که همه تا پای جان پشت توایم.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چقدر رهبر عزیز گفت من به آمریکا وعهدش امید ندارم ولی کسی گوش نکرد وتن به برجامی داد که آیندگان آن را قضاوت خواهند کرد .
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۷:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
زندگی /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
برای نشان دادن اراده مان به غرب و برای تو دهنی خوب به مخالفان خارجی

پیشرفت ایران اسلامی ،کنکور را بردارید بگذارید همه دانشمند هسته ای شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
باید به گونه ای زیر ساخت هایمان را بسازیم که حتی همه جهان هم نتواند به ما زور بگوید و نتواند جلو پیشرفت ما را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ایران برای صدها نیروگاه و بدون وابستگی به نفت برنامه ریزی کند
دشمن همیشه دشمن است و دشمن خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
انگلیس و بی بی سی بیجاااااااااااااااا کردند .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس ایران
۱۷:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ایران به پیشرفتهایش بدون اینستکس ادامه دهد چرا باید پیشرفت یک کشور در گرو فروش نفت که یک ماده
ارزشمند است، باشد؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کره هیچ شرایط سختیهم براش پیش نیومد کار خودشو پیش برد ما باید دعا کنیم زیر قول شان بزنند این کار رو باید زودتر انجام میدادند
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۱۷:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بمب اتمی حق ایران است باید هر چه زودتر بمب اتمی بسازیم به آمریکا نشان دهیم تا آمریکا هیچ غلطی نتواند بکند مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
تا سلاح هسته ای نداشته باشیم وضع همین است
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۱۷:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
یک کلام ختم کلام،،از برجام باید خارج شویم، هر چه بیشتر در این توافق بمونیم ضرر وو زیان بیشتری میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کاملا درست گفتید ایران باید از این برجام بیاد بیرون دیدیم که هر چه کوتاه اومدیم آمریکا پاشو جلوتر گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دل مردم ایران شاد شد الان حداقل می دانیم برای چه تحریم هستیم
اتفاقا درس خوبی برای رئیس جمهور آمریکا بود تا بداند با ملتی با اصالت7هزار ساله به دیده تکریم برخورد کند
بذار با نگرانی خود بمیرند با مغز کوچمش فکر می کرد ایران به زانو درمیاره که از آن برای انتخاباتش بهره برداری کند حال ملت ایران مثل کوهی استوار ایستاده
مطمئنم از اینکه جهان او را مسئول این اتفاق می داند خواب راحت ندارد
بیچاره عنکبوت (ترامپ) در تار خودش گیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
توافق هسته ایی ازهمان روزاول معنی نداشت کسی هست بپرسه چرا زمانی که اوناانبارهایی انبوه ازصلاح هسته ایی دارند،ماچرابایدغنی سازی نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
به نفع اروپایی هاست که به تعهداتشون عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
حتی اگر به تعهداتشان عمل کنند از اروپا باید غرامت گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۸
دقیقا
اروپا در صورت اجرای کامل تعهدات باید غرامت ۵ سال تعلل خودش رو پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۶:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بمب اتم حق ماست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بهترین سیاست جهت توقف رفتارامریکایی هاواتحادیه اروپا غنی سازی اورانیوم خارج از تعهدبرجامی است که لااقل این ترامپ لعنتی در انتخابات شکست بخورد
Iran (Islamic Republic of)
پشت سر علمدار
۱۶:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
به اروپا وآمریکا بگید اینجا ایرانه سرزمینی که آرش با جانش سرحداتش رو تعین کرد و بدانید حالا ما ملت این سرزمین پشت سر علمدار مقابل شما وایسادیم ثابت کنیم از نسل آرشیم و معتقد به حماسه کربلا پس تلاش بیهوده نکنید چون که این ملت با این پیشینه شکست ناپذیر است. انشاء الله. وخواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ما امریکا رو زیر پا له می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دولت باید به هیچ وجه از آنچه انجام داده بر نگردد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد شلمانی
۱۵:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
باید از برجام خارج شویم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
جالبه !! آمریکا از برجام خارج شده و به قول خودش اونرا پاره کرده و الان میگه ایران برجام را نقض کرد!!!! خب ایران نقض کرد ، تو چکار کردی(منظورم آمریکاست)!!! اصلا الان آمریکا مگه جزو کشورهای متعهد به برجامه که بخواد بگه ایران با برجام چه کرد یا نکرد ؟؟!!
India
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آنها فکر میکنند کشور ما مثل دیگر است که با تهدید و تحریم تسلیم شود و آینده و سرنوشت خود را نابود کند
زهی خیال باطل.........
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
واقعا این انگلیس وبوق استعماری ان بی بی سی چقدر نحس وپلیدوخبیث هستند.
Iran (Islamic Republic of)
جیجان
۱۵:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اگرمحکم وقاطع بایستیم حتما جواب خواهیم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
وقتی بعد از یکسال عکس العمل نشون بدیم همین جور به نفع خودشون شیطنت می کنن!! لعنت بر شیاطن خبیث اروپایی و امریکایی و حامیانشان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مدیریت قاطعانه و اقدام شجاعانه همیشه جواب داده و در آینده نیز جــــــواب خواهد داد . دشمن فقط زبان زور را می فهمد ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا و انگلیس و مزدوران داخلی انها باد خدا به حق شهدا نسلشان را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
احسنت بر ایران که از حقی که تابحال عقب انداخته بود، دفاع کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام ببینید قدرت ایران جقدراست وحقیقت ایران جقدر قوی هست اکرایران از برجام کامل خارج شود وبمب هیدروزنی بسازد جه قدرتی میشود عمر صهینیسم جهانی بایان یافته است برای اینکه قدرت ایران تنها خروج از برجام نیست دها مورد قدرت ایران دارد که کوجکترینشان قدرت هستهای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
فرقی نداره. اروپاییها می دونند که هر چقدر ایران غنی سازی کنن چندسال دیگه یک توافق نیم بند می کنند و کل اورانیوم غنی شده را این دولت تحویلشون می ده. ما داریم برای اونها و زیرنظر اونها غنی سازی می کنیم.
زمانی ارزش دارد که دولت اعلام کنه: روی اورانیوم غنی شده در این مدت مذاکره نمی کند مگر به شرط جبران ضرر و زیان ایران از زمان امضای برجام تاکنون ناشی از عدم اجرای توافق توسط طرف های مقابل
آخرین اخبار