نگرانی درخصوص بافت فرسوده استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: تقریبا ۵ هزار و ۴۳۰ هکتار وسعت بافت‌های فرسوده در استان کرمان است که جمعیتی حدود ۸۹۰ هزار نفر در آن‌ها ساکن و به دلیل شدت فرسودگی نگران کننده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز ۱۸ تیر ماه در کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی شورای هماهنگی و مدیریت بحران استان به تفاهم‌نامه‌ای سال ۹۶ میان اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیمه ملی در ارتباط با بیمه ساختمان‌ها اشاره داشت و گفت: کرمان جزو استان‌های بحران‌خیز کشور محسوب می‌شود و هیچ سالی آرامش بحران ندارد.

وی بیان کرد: مسئله بیمه ساختمان‌ها برای استان کرمان به دلیل پهناوری و جمعیت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری آن اهمیت بالایی دارد.

آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان روستایی و ۵۸ درصد شهرنشین هستند به اهمیت بیمه ساختمان‌ها در برابر حوادث تاکید و تصریح کرد: تقریبا ۶۰ درصد ساختمان‌ها در مناطق روستای مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند.

وی به شناسایی حاشیه‌نشینی‌ها و بافت‌های فرسوده در استان اشاره داشت و افزود: تقریبا ۵ هزار و ۴۳۰ هکتار وسعت بافت‌های فرسوده در استان کرمان است که جمعیتی حدود ۸۹۰ هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند و به دلیل شدت فرسودگی نگران کننده هستند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت حدود ۹۰ هزار نفری در استان کرمان داریم.

وی به وجود ۱۱ هزار و ۷۵۴ پارچه آبادی در استان اشاره داشت و افزود: ۵ هزار و ۵۳۰ پارچه از این آبادی‌ها دارای سکنه هستند.

آیت‌اللهی موسوی به اهمیت ورود بیمه‌ها در پوشش حوادث پرداخت و عنوان کرد: استان کرمان با حوادث مختلفی مواجه است و هیچ سالی آرامش بحران نداریم، لذا ورود صنعت بیمه به پوشش ساختمان‌ها اهمیت جدی دارد.

وی ابراز داشت: خسارتی که از باب حوادثی، چون زلزله، سیل و آتش‌سوزی در استان رخ می‌دهد، گاهی به اندازه‌ای زیاد است که بخشی از آن با تاخیر پرداخت می‌شود و یا اینکه به حد کافی و مورد نیاز نیست، ضمن اینکه زمان طولانی برای برآورد هزینه و تائید هیئت‌های مختلف دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان برگزاری مستمر جلسات کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: امیدواریم با همکاری بیمه‌ها، راهکار‌های مناسبی به دنبال توافقی که با بیمه‌ها صورت گرفته اتخاذ گردد و حداکثر تا پایان تابستان این کار عملیاتی شود.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در ادامه از جایگاه صنعت بیمه در پوشش حوادث گفت و بیان داشت: آنچنان که باید و شاید ضریب نفوذ بیمه در حوادث استان جایگاه خوبی ندارد و به دنبال آن هستیم تا با کمک و همراهی بیمه‌ها، ضریب نفوذ بیمه حوادث در استان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در بودجه کشور یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات حوادث در بحث صندوق بیمه‌های کشاورزی گذاشته شده است که باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه جهت استفاده شهروندان صورت گیرد.

سعیدی افزود: بعضا نا آگاهی مردم از بیمه حوادث، موجب می‌شود تا در زمان حادثه و بحران نتوانند از خسارت‌ها استفاده کنند.

وی به مسئله تامین و توزیع ماشین‌آلات اشاره داشت و افزود: در بارندگی‌های اخیر، ادارات کل راهداری شمال و جنوب، راه و شهرسازی، ارتش، سپاه و حتی پیمانکاران بخش خصوصی به کمک ما آمدند، ضمن اینکه معین شهرستان حمیدیه هم بودیم و باید به ان‌ها هم کمک کنیم، لذا باید تامین و توزیع ماشین آلات را تکمیل کنیم.

سعیدی تهیه لیست جامعی از تعداد شعبه بیمه در سطح استان و به تفکیک شهرستانی را خواستار شد و گفت: اگر لازم است برای گسترش آن‌ها از طریق شورای بحران اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

ضریب نفوذ بیمه در حوادث استان جایگاه خوبی ندارد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.