حذف سرور امنیتی وب‌کم‌ مک‌بوک اپل

اپل سرور پشتیبانی کننده از وب‌کم لپ‌تاپ‌های مک‌بوک را به دلیل مشکلات امنیتی و در خطر بودن حریم خصوصی کاربران حذف کرد.

حذف سرور امنیتی وب‌کم‌ مک‌بوک اپلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتشار خبرهایی مبنی بر وجود مشکلات امنیتی در سرور پشتیبانی کننده وب‌کم مک‌بوک به نام زوم، اپل تصمیم گرفته است این سرور را از سیستم‌های خود حذف کند. برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند زوم به شدت در معرض آسیب قرار دارد و کاربران غیرمجاز می‌توانند با نفوذ در آن حریم خصوصی کاربران را بشکنند.

بیشتر بخوانید: تجهیز iOS 13 به سیستم‌های بیومتریک برای ورود به iCloud

سرور زوم سال‌ها به عنوان پشتیبانی کننده امنیتی اصلی وب‌کم‌های مک‌بوک با شرکت اپل همکاری می‌کرد ولی انتشار خبرهایی از وجود خلا امنیتی در این سرور کاربران زیادی را دچار نگرانی کرده است. زوم در برقراری ارتباط با هر کدام از سیستم‌های اپل به طور هم‌زمان با سرورهای محلی نیز ارتباط برقرار می‌کرد و همین موضوع سبب شده بود، حریم خصوص کاربران به دلیل نفوذ هکرها از طریق سرورهای ضعیف محلی مورد تهدید قرار گیرد.

رو در رو شدن اپل با مشکلی جدید؛ سرویس امنیتی زوم از مک بوک حذف شد

پیش از اتخاذ تصمیم جدید اپل، کارشناسان نسبت به مشکلات امنیتی زوم اعتراض کرده بودند ولی مدیران زوم با رد این مشکلات آن‌ها را تنها برای ضربه زدن به اعتبار خود دانستند. اگرچه زوم از سیستم‌های امنیتی مک‌بوک حذف شده است ولی این دست‌اندرکاران آن اعتقاد دارند زوم پس از بازسازی خود و رفع تمامی مشکلات به وجود آمده بازهم به همکاری با اپل می‌پردازد.

حذف سرور امنیتی وب‌کم‌ مک‌بوک اپل

یکی از شناخته شده‌ترین  و در مواردی پیچیده‌ترین راه‌های نفوذ هکرها به سیستم‌های مک‌بوک نفوذ از طریق وب‌کم است و از همین رو مسئولان اپل همواره با تدابیر امنیت خاص به دنبال حفظ امنیت کاربران بوده‌اند. اما با وجود چنین تلاش‌‍‌هایی از سوی اپل کاربران بسیاری تا کنون این غول فناوری آمریکایی را به عدم شفافیت متهم کرده‌اند.

حذف سرور امنیتی وب‌کم‌ مک‌بوک اپل

امروزه مکالمات تصویری بخش مهم از ارتباطات روزانه کاربران را تشکیل می‌دهد و هرگونه خطر و امکان وجود آسیب در این حوزه می‌تواند ضربات جبران ناپذیری را به اعتبار یک شرکت وارد کند.

انتهای پیام/

بروز مشکل امنیتی اپل در وب‌کم مک‌بوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.