بهره مندی روستا‌های ۴ شهرستان استان فارس از آب آشامیدنی

مدیرعامل آبفای روستایی فارس از بهره مندی روستا‌های ۴ شهرستان استان فارس از آب آشامیدنی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بوستانی مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس اظهار کرد: طرح آبرسانی ۱۵ روستا در سه شهرستان ممسنی، بوانات و جهرم با جمعیت ۴ هزار و ۷۲۸ نفر افتتاح و طرح آبرسانی روستا‌های شرق مرودشت کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص استان فارس از نظر منابع تامین آب و مشکلات عدیده آبرسانی به روستا‌ها تلاش‌های وافری جهت پیگیری مصوبات و تخصیص اعتبارات جهت آبرسانی به روستا‌ها انجام شد.

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس بیان کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به این روستا‌ها شامل حفر چاه آهکی یک حلقه، کف شکنی چاه دستی دو حلقه، برق رسانی به طول ۳۵۰ متر، خرید و کارگذاری لوله به طول ۲۲.۲ کیلومتر، تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ ۲ مورد، ساخت مخزن بتنی به حجم ۹۴۰ متر مکعب بوده که از سال ۹۵ آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.

بوستانی تصریح کرد: این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی افزود: همچنین در شهرستان مرودشت نیز کلنگ طرح آبرسانی به مجتمع بزرگ آبرسانی ۲۹ روستای شرق مرودشت و فاز یک طرح آبرسانی به شهر رامجرد و ۱۷ روستای تابعه به زمین زده شد.

مدیرعامل آبفا روستایی فارس درباره این طرح‌ها نیز گفت: در پی خشکسالی‌های اخیر و وضعیت خاص منابع آبی در سطح استان فارس و در راستای رفع معضل و مشکلات آب آشامیدنی در روستا‌های شهرستان مرودشت در صدد هستیم تا با اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال و ساخت و بهره‌برداری از یک هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب با دبی حدود ۸۱ لیتر بر ثانیه بتوانیم ۲۹ روستای شرق شهرستان مرودشت را در بازه زمانی ۲ ساله از نعمت آب شرب و بهداشتی پایدار بهره‌مند کنیم.

وی افزود: به علت فرسودگی بیش از حد خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب در روستا‌های استان در سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال اقدام به خرید و اجرای ۵۰۵ کیلومتر لوله، بازسازی شبکه و خطوط انتقال کردیم که با اجرای این حجم عملیات معادل تولید ۳۴ حلقه چاه با دبی ۳۴۰ لیتر در ثانیه در ۳۹۰ روستای استان از پرت و هدر رفت آب جلوگیری شد.

وی همچنین از طراحی، تدوین و پیاده‌سازی فاز یک سامانه جامع هوشمند مشترکان در سطح استان فارس به عنوان نخستین طرح الکترونیکی هوشمند در سطح کشور یاد کرد.

انتهای پیام/چ

بهره مندی روستا‌های استان فارس از آب آشامیدنی

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار