مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم مطرح کرد؛

جزئیات برگزاری چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان/ شرکت ۸ هزار دانشجو در مسابقات

علیزاده با اشاره به جزئیات برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر گفت: ۸ هزار نفر دانشجو در این مسابقات شرکت می‌کنند.

المپیادبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در نشست خبری چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این المپیاد به همت بانوان اظهار کرد: از نظر اجرایی برگزاری المپیاد نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد تغییر کرده است و دانشگاه‌های بیشتری به این المپیاد اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم غیر از دانشجویان وزارت علوم، دانشجویان وزارت بهداشت هم به این المپیاد ورود پیدا کنند و امیدوارم این رویداد‌ها را توسعه دهیم؛ اکنون ۵۰ تا استخر داریم و تنها نباید در بحث شنا از آن استفاده کرد بلکه باید گستره کاربردها را افزایش دهیم.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم با اشاره به رشد  ۱۰ برابری  روند برگزاری نسبت به گذشته  بیان کرد:  همواره با مطالبه‌ای مواجه بودیم که چرا هر دانشگاهی به تنهایی برنامه برگزار می‌کند و تلاش کردیم این المپیاد همگانی شود تا همه دانشگاه‌ها در آن دخیل باشند و در این میان حضور و همکاری دانشجویان در روند برگزاری ارزشمند است.

وی افزود: هشت  هزار دانشجو در المپیاد سال بعد شرکت می‌کنند و این نشان دهنده استقبال خوب آنهاست همچنین اتاق‌های تندرستی شکل گرفته و تمام دانشگاه‌ها یک اتاق بدنسازی دارند.

همکاری مشترک فدراسیون ورزش‌های همگانی با وزارت علوم

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم با اشاره به اینکه این رویداد با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های همگانی  اجرا می‌شود،گفت: المپیاد از ۲۶ تیرماه در ۹ رشته ورزشی افتتاح و  تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

علیزاده افزود: ممنوعیت برای مقطع تحصیلی وجود ندارد، اما بیشتر دانشجویان در مقطع کارشناسی هستنند و در رشته‌های بسکتبال، والیبال، آمادگی جسمانی، هفت سنگ، طناب زنی و گل کوچک با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار شرکت کننده و ۱۴۰ هزار دانشجو در این المپیاد داریم، گفت:  تاکنون یک هزار و ۲۳۴ نفر در رقابت‌ها شرکت کردند علاوه بر آن  یونیورسیاد در المپیاد همگانی نیز در حال اجراست.

علیزاده با اشاره به مسائل امنیتی در المپیاد گفت: از نظر مسائل ایمنی بسیار در تلاش هستیم رعایت شود و مشکلی برای دانشجویان رخ ندهد.

حضور ۱۳۰۰ دانشجوی دختر در المپیاد ورزش‌های همگانی

در ادامه مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا اظهار کرد: ورزش همگانی در دانشگاه الزهرا بسیار رونق بخش تعطیلات دانشگاه شده و امیدواریم بتوانیم شور و هیجان را در دانشگاه بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: موضوع پرداختن به ورزش بانوان امر بسیار مهمی است که نیاز آن را احساس می‌کنیم، ولی مقدمات بعد از آن برای ترمیم کار گروهی است.

ملانظری افزود: تمام فعالیت‌ها با محور نیروی دانشجویی انجام می‌شود و این نشان دهنده تاثیر مثبت این مسابقات بر روند فعایت دانشجویان است.

رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه شاهد حضور ۱۳۰۰ دانشجوی دختر در این دوره از مسابقات هستیم، گفت: در حوزه ورزش همگانی حدود ۹ محور در نظر گرفته شده است که علاوه بر اهمیت به ورزش برای جوانان و برای اینکه در یک فضای سلامت رشد کنند این المپیاد شکل گرفته است

وی با اشاره به بیمه دانشجویان ادامه داد: فدراسیون پزشکی در کنار تیم المپیاد حضور دارند همچنین بحث‌های امنیتی در این زمینه رعایت می‌شود علاوه بر این برای دانشجویان  پوشش بیمه‌ای خوبی در نظر داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.