کد خبر: ۷۰۰۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۷۰۰۱۸۹۳
رئیس اتاق اصناف مشهد:

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر واحد‌های تولیدی و خدمات فنی اقدام به برندسازی کرده‌اند.

۱۰ هزار واحد صنفی مشهد در راه برندسازی هستند/سنگ اندازی مالیاتی جلوی پای اصنافبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه برند و برندسازی تنها در صنعت خلاصه نمی‌شود، گفت: ذهنیت بسیاری از افراد از برندسازی به صنایع بازمی‌گردد در صورتی که نام و نشان تجاری فقط معطوف به کارخانجات نیست و بسیاری از کالا‌ها و یا خدمات صنفی از دیرباز دارای جایگاهی بوده‌اند که تبدیل به برند شده‌اند.

وی تصریح کرد: یک واحد صنفی از گذشته به دلیل اعتباری که در کالا و خدمات خود داشته برند بوده است مانند برخی از رستوران‌های شهر مشهد که در طول سال‌ها توانسته‌اند کیفیت خدمات خود را حفظ کنند و نام و نشان تجاری آن‌ها امروز خود نشان‌دهنده کسب و کار و برند آنهاست.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه حدوداً ۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد وجود دارد، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر واحد‌های تولیدی و خدمات فنی اقدام به برندسازی کرده‌اند و اکنون حدود ۱۰ هزار واحد در مشهد برند خود را دارند.

بنانژاد با اشاره به اینکه برندسازی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب و کاری است و فرقی نمی‌کند که بزرگ یا کوچک باشد، افزود: در حقیقت برند تصوری است که مشتری از یک کالا یا خدمت دارد و جایگاه و ارزش آن کالا را مشخص می‌کند به همین دلیل است که گفته می‌شود برای موفقیت برندسازی باید نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان خود را بدانید.

وی تصریح کرد: در حقیقت برند اعتبار یک کالا یا خدمت و تعهدی است که نسبت به مشتری دارد و بسیار سخت به دست می‌آید، برند با کنترل کیفیت و تبلیغات ایجاد می‌شود، اما نگهداری از برند سخت‌تر از ایجاد آن است، زیرا خدمات وکالا‌ها باید همواره در چارچوب استاندارد‌ها باشد تا آن برند حفظ شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با کمک انجمن مدیران صنایع خراسان اقدامات بسیار خوبی برای تشویق واحد‌های صنفی به برندسازی انجام شده است، گفت: در جلسات عمومی و یا همایش‌های اتاق اصناف تلاش شده تا واحد‌های صنفی را بیشتر با موضوع برندسازی آشنا سازیم و در زمینه مزیت‌های داشتن برند و اینکه چه هویتی به کسب و کار آن‌ها می‌دهد اطلاع‌رسانی کنیم.

بنانژاد افزود: البته باید توجه داشت برخی از واحد‌ها تمایل چندانی به برندسازی نشان نمی‌دهند و دلیل اصلی آن را هم اینگونه عنوان می‌کنند که با ثبت نشان تجاری مشکلاتی از قبیل مالیات و بیمه برای آن‌ها ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برخی از واحد‌ها تمایل چندانی به برندسازی نشان نمی‌دهند

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر