پویش مردمی حمایت از مستاجران در اعتراض به افزایش نامتعارف اجاره‌بها پس از اجرایی شدن در برخی از شهرهای کشور در تهران راه‌اندازی شد.

پویش مردمی «حمایت از مستأجرها» به شهر تهران رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای گذشته پویش مردمی «حمایت از مستأجرها» در  شهر جدید اندیشه و فولادشهر اصفهان فراگیر شده بود. در فصل نقل و انتقالات و جابجایی  مستاجرها و همزمان با اعلام نرخ‌های نجومی اجاره‌بها و رهن منازل توسط برخی از مالکان؛ افزایش قیمت رهن و اجاره‌ی منازل، عدم تدوین قانون جامع در بخش رهن و اجاره و تحت فشار بودن اقشار آسیب‌پذیر کشور، سبب شد برخی بنگاه‌های مسکن با راه‌اندازی  پویش مردمی همراه با نصب آگاهی و بنرهایی در انجام این فعالیت  نیکوکارانه پیش قدم شوند.


بیشتر بخوانید:  پویش #صاحبخانه _خوب تلنگری برای بیداری وجدان مالکان مسکن و بنگاه‌داران


این گروه از بنگاه‌داران اعلام کردند: از رهن و اجاره‌ املاک با قیمت بالا به مردم خودداری و قراردادهای رهن و اجاره به صورت «رایگان» تنظیم می‌کنند.

پویش مردمی «حمایت از مستأجرها» به شهر تهران رسید

چندی پیش نیز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به واسطه شبکه سوم سیما دست به راه‌اندازی پویشی با عنوان «صاحب خانه خوب» زده بود. طراحان این پویش با ساخت کلیپ و برنامه‌هایی از مالکان مسکن خواستند با توجه به مشکلات اقتصادی در سال جاری تا حد مقدور، میزان اجاره‌بها را افزایش ندهند یا افزایش حداقلی دهند. در طرف مقابل نیز در این پویش از مستاجران خواسته شده است  نام صاحب‌خانه‌ای که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اجاره‌بها را افزایش نداده است برای آدرس این پویش در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای مجازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.