رئیس هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس:

اضافه شدن واحد درسی بهداری رزمی به چارت دانشگاه های علوم پزشکی/ جوانان بدانند با حماسه مقاومت می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد

سردار سرلشکر صفوی گفت: دو واحد درسی بهداری رزمی به چارت دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید اضافه می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گرآشنایی دانشجویان با دفاع مقدس راهی برای از بین بردن ناامیدی / ٢ خواسته بهداری رزمی از وزارت بهداشت/ ایجاد واحد درسی و اجرای مصوبات، ٢ خواسته بهداری رزمی از وزارت بهداشتوه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در سومین جلسه هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که در وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما این است که فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های آن را به ۴۶ میلیون جمعیت زیر ۴۰ سال و ۵ میلیون دانشجو معرفی کنیم، اظهار کرد: وزارت بهداشت بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو دارد و سالیانه ۳۶ هزار نفر در رشته‌های علوم پزشکی فارغ التحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر دانشجوها با دفاع مقدس آشنا شوند، می‌توان ناامیدی را از دل جامعه از بین برد زیرا پزشکان و پیراپزشکان ما با دست خالی و بدون امکانات در دفاع مقدس فعالیت‌های بزرگی داشتند، در شرایطی که ابزار و تجهیزات پزشکی وجود نداشت.

ایجاد واحد درسی آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه های علوم پزشکی

این مقام مسئول ضمن درخواست ایجاد واحد درسی آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: اولین خواهش ما از وزارت بهداشت این است که ۲ واحد درسی اختیاری با عنوان آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد شود که درس نامه آن را هم تهیه کرده‌ایم.

صفوی گفت: این ۲ واحد درسی در وزارت علوم به صورت عمومی وجود داشت که اکنون به شکل تخصصی ارائه می‌شود و خواهش دوم ما این است که در حد توان و مقدورات، وزارت بهداشت به اجرایی شدن مصوبات هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کمک کند.

با دست خالی در دوران دفاع مقدس پی روز شدیم

صفوی در حاشیه سومین جلسه هیئت امنای بهداری رزمی که وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده بود که ۲ واحد درسی در زمینه آشنایی با دفاع مقدس تدوین شود و در وزارت علوم و بهداشت متناسب با شرایط وزارت علوم و بهداشت تدوین شود.

وی ادامه داد: امروز با تصویب وزیر بهداشت این درس به صورت تخصصی از نظر محتوا متناسب با رشته‌های علوم پزشکی به چارت درسی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه شود.

سردار صفوی اظهار کرد: همچنین در این جلسه برگزاری اولین کنگره شهدای بهداری رزمی به تصویب رسید و پزشکانی که در کنار حماسه دفاع مقدس حماسه‌ای در حوزه سلامت آفریدند معرفی شوند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی و ۳۶ هزار فارغ التحصیل داریم و بیش از ۱۳ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تدریس دروس می‌پردازند که درس دفاع مقدس از این پس برای آن‌ها ارائه خواهد شد.

صفوی تصریح کرد: اگر اساتید قدیمی به جوانان زیر ۳۰ سال بگویم که ما با دست خالی در دوران دفاع مقدس پی روز شدیم و حماسه مقاومت را آفریدیم درک می‌کنند که با همین حماسه مقاومت می‌توان در برابر تهدید‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا بایستیم و پیروز شویم و از تحریم‌ها عبور کنیم.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار