معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ایجاد شبکه رصد و توانمندسازی "یاریگران زندگی"

کاظمی با اشاره به ایجاد شبکه رصد و توانمندسازی "یاریگران زندگی" با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در این شبکه عمق فعالیت‌های پیشگیرانه ۱۰ برابر بزرگتر می‌شود.

راه اندازی شبکه یاریکران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحيه دوره آموزشی، توجیهی مدیران و مجریان طرح نماد در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: برای اصلاح جامعه باید خود را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: اکنون طرح نماد برگرفته از یک خرد جمعی به صورت پایلوت در آموزش و پرورش انجام می شود که باید چشم اندازی را برای این طرح تعیین کنیم، این طرح علاوه بر درمان و پیشگیری با هدف توانمندسازی و ارتقای مهارت های دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

کاظمی افزود: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی را درمان کنیم، باید به ریشه ها و نشاط اجتماعی بپردازیم، چراکه غربالگری روانی و اجتماعی به عنوان نقشه راه اجرای تمام برنامه ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر انسجام تیمی در اداره آسیب های اجتماعی استانی تاکید کرد: ضرورت تشکیل شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شورای سیاست گذاری احساس می‌شود، بنابراین در حوزه آسیب های روانی و اجتماعی باید طرح ملی نماد را به صورت داخلی اجرایی کنیم. 

کاظمی با اشاره به برداشتن گام‌های بزرگ برای توسعه کمی و کیفی مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۱ پروژه را طراحی می‌کنیم و از آنان رونمایی خواهیم داشت؛ همچنین میز خدمتی را برای پیشبرد بهتر کارها در نظر گرفتیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به الزامات اجرای طرح نماد اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم طرح نماد را به ۱۰۰ هزار مدرسه ببریم، به همان تعداد مشاور آموزش دیده نیاز داریم اما اکنون فقط ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه و یک میلیون دانش آموز بعد از چهار سال اجرای این طرح، تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره باید به طرح نماد متصل شوند، گفت: ۳۲ مدرسه برجسته برای آموزش، معرفی شده‌اند که تا اول شهریور اجرایی می‌شود.

کاظمی از ایجاد شبکه رصد و توانمندسازی "یاریگران زندگی" با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در این شبکه عمق فعالیت‌های پیشگیرانه ۱۰ برابر بزرگتر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی سعی داریم هزینه‌ ها را به حداقل برسانیم، همچنین برنامه ها با بهره وری بالا و هزینه کمتر در دستور کار است. معتقدم فعالیت هایمان را نباید تعطیل کنیم، بلکه باید مسیر اجرای آنان را تغییر دهیم.

انتهای پیام/

مراکز مشاوره باید به طرح نماد متصل شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار