افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از مصرف موادمخدر در آمریکا/ ایالت‌های کنتاکی و ویرجینیا رکورد زدند

­واشنگتن پست نوشت آمریکا با افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از مصرف بیش از حد موادمخدر مواجه است.

افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از مصرف موادمخدر در آمریکا/ ایالت‌های کنتاکی و ویرجینیا رکورد زدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی ­واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: بر اساس آمار دولتی که این هفته منتشر شده است، در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲, مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در شهرها، روستا‌ها و ایالت‌های آمریکا که با میلیارد‌ها نسخه از قرص‌های ضد درد حاوی مخدر اشباع شده بودند، افزایش یافته است.

بالاترین میزان سرانه مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در سراسر آمریکا در طی این سال‌ها در روستا‌های ایالت‌های کنتاکی و ویرجینیا بوده است.

بر اساس بررسی‌هایی که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد، در این هفت سال، بزرگترین شرکت‌های داروسازی آمریکا میزان بسیار زیادی قرض ضد درد یعنی ۷۶ میلیارد قرص ضد درد اوکسی کودون (oxycodone) و هیدرو کودون (hydrocodone) به این مناطق سرازیر کردند.

روزنامه واشنگتن پست اطلاعات اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا را که مسیر فروش قرص‌های ضد درد در آمریکا را توسط تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان به داروخانه‌ها پیگیری می‌کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و این اطلاعات با اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها درباره میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر مقایسه شد.

در شهر نورتون در ایالت ویرجینیا، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر خریداری شده با نسخه ۱۸ برابر بیشتر از نرخ ملی بود.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ که دولت فدرال جرائمی برای بزرگترین توزیع‌کنندگان قرص‌های حاوی مواد مخدر و داروخانه‌ها تعیین کرد، عرضه این مواد با مشکل مواجه شد و معتادان به هروئین روی آوردند و در نتیجه موج دومی از مصرف مواد مخدر آغاز شد. با افزایش مصرف هروئین موج سوم شکل گرفت و قاچاقچیان مواد مخدر از مکزیک هروئین را با فنتانیل (fentanyl), که یک ماده مخدر مرگبار است، ترکیب می‌کردند. در نهایت، قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکا نیز فروش فنتانیل را آغاز کردند که منجر به ۶۷ هزار مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد فنتالین از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار