روانشناسی با رویکرد دینی نیاز امروز جامعه برای حل مشکلات است

معاون پارلمانی حقوق و امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: روانشناسی با رویکرد دینی، نیاز امروز جامعه برای حل مشکلات در زمینه‌های مختلف اجتماعی و خانوادگی است.

روانشناسی با رویکرد دینی نیاز امروز جامعه برای حل مشکلات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اصغر عبدالهی معاون پارلمانی حقوق و امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روان‌شناسی با رویکرد دینی که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: شیعه باید مسلح به چهار سلاح باشد اول سلاح معرفت. چرا که بدون معرفت زیارت نه به ساحت دل می‌نشیند و نه باعث آرامش روان انسان می‌شود.

او تصریح کرد: دومین سلاحی که یک شیعه باید داشته باشد، سلاح محبت است. کسی که در طریق معرفت استوار گام بردارد به محبت نسبت به امام معصوم می‌رسد و سلاح‌های بعدی ارادت و عینیت است.

معاون پارلمانی حقوق و امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: وقتی محبت نسبت به امام غلیظ باشد او را به وادی ارادت می‌رساند و سپس با امام عینیت پیدا می‌کند یعنی کارهایش شبیه کار‌های امام معصوم می‌شود و یا در مسیری که معصومین (ع) برای زندگی معرفی کرده‌اند، قرار می‌گیرد.

عبدالهی افزود: همه پیامبران الهی در دو عرصه مهم فعالیت می‌کردند. تبلیغ دین خدا و خدمت به خلق خدا و خوشبختانه طریق که این نشست دارد برداشتن گام‌های تکاملی در همین مسیر است. یعنی یک روانشناس که فعالیتش رویکرد دینی دارد در حوزه تبلیغ دین خدا و خدمت به خلق خدا قدم برمی‌دارد.

او تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به یک مدل پر قدرت در عرصه جهانی تبدیل شده است که دو استراتژی مهم و اساسی دارد. استراتژی اول برخاسته از طریقت سیدالشهدا (ع) یعنی شهادت‌طلبی است.

معاون پارلمانی حقوق و امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، دومین استراتژی ایران اسلامی را تفکر مهدویت دانست و گفت: مهدویت یک تفکر جهان‌شمول است که دایره جهانی دارد و وجود امپراطوری بزرگ معنویت و دین باعث شده جمهوری اسلامی این قابلیت را پیدا کند که در مقابل مکتب‌های بزرگ دنیا بایستد.

او تصریح کرد: در امور سیاسی، جهان امروز به ما تأسی می‌کند و می‌خواهد بداند جمهوری اسلامی بر چه مبنایی این همه فشار و تحریم را تحمل می‌کند و با وجود این تحریم‌‎‌ها چگونه هنوز هم بالنده و هم پیشرونده و پر قدرت عمل می‌کند؟

عبدالهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز تبدیل به یک برند جهانی شده است، افزود: این همه مقاومت و پایداری، نتیجه قدرت دین و ساختار دینی در کشور ما است.

او تصریح کرد: دنیای روانشناسی پر از نظریه است که یک دانش‌پژوه در انبوه این نظریه‌ها گم می‌شود و ما می‌توانیم با قائل شدن به رویکرد دینی نظریه‌های جدیدی را از دل این نظریه‌ها در آوریم.

معاون پارلمانی حقوق و امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه عصر امروز عصر انقراض در نظریه‌های روانشناسی دهه‌های گذشته است، گفت: دین می‌تواند باعث حذف بسیاری از رفتار‌های نادرست از زندگی انسان شود. قبله اول معنوی ما امام رضا (ع) و همچنین وجود امام‌زاده‌های شریف دیگر در سپهر ایران اسلامی است که ما را به این تفکر پر صلابت در دنیا رسانده است.

او با اشاره به استقبال جامعه از روانشناسی با رویکرد دینی عنوان کرد: روانشناسی نافذترین و تاثیر‌گذارترین علم است. علم در علوم انسانی و در واقع روانشناسی علم زندگی است. کسی که بخواهد زندگی خوبی داشته باشد باید از این دانش استفاده کند.

عبدالهی افزود: روانشناسی علمی است که هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود. طبق آمار ۳۰ درصد فضای مجازی در اختیار روانشناسان قرار دارد و همچنین دومین عنوان کتابی که د‌ر نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد، کتاب‌هایی با موضوع روانشناسی و تربیتی بوده است که این پیام نیازمندی جامعه به علم روانشناسی است.
 
انتهای پیام//ع.م
 

روانشناسی؛ نافذترین و تاثیر‌گذارترین علم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار