مدیرعامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

سرویس VDSL مختص مشترکان سابق ADSL است/ متقاضیان با ۲۰۲۰ تماس نگیرند

صدری از متقاضیان سرویس جدید اینترنت خانگی خواست تا منتظر اطلاع‌رسانی این شرکت بمانند و با سامانه خدمات پشتیبان مشترکان تماس نگیرند.

اینترنتبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک روز قبل از شروع نمایشگاه الکامپ در حساب کاربری خود در توییتر از امکان تبدیل سرویس ADSL خانگی به سرویس VDSL پرسرعت خبر داد.

قرار است شرکت مخابرات ایران این سرویس را در سراسر کشور راه‌اندازی کند و دو میلیون پورت VDSL با نام «سرویس سُرینو» با متوسط سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه به متقاضیان عرضه شود.

آذری جهرمی با هشتگ #خبر_خوب اعلام کرد: ارائه سرویس جدید در حوزه اینترنت خانگی تغییر چهار برابری سرعت  ADSL  را برای مشترکان اینترنت خانگی به دنبال خواهد داشت.

اینترنت

وزیر ارتباطات در نشست خبری نمایشگاه الکامپ  توضیحاتی پیرامون  تعرفه‌های سرویس‌های VDSL ارائه داد و گفت: «تعرفه‌ VDLS براساس مصوبه‌ ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات برنامه‌ریزی می‌شود. قیمت سرویس‌ها در این مصوبه براساس سرعت‌ها تنظیم شده است. همان‌گونه که قیمت سرویس‌های خانگی امروز در دسترس کاربران قرار دارد، قیمت سرویس‌های سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر هم طبق مصوبه‌ مذکور قابل دسترس خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.»

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در خصوص میزان تعرفه در نظر گرفته برای این طرح، ما را به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارجاع داد که در ادامه لیست تعرفه ارائه خدمات سرویس ADSL خانگی و  سرویس VDSL می‌بینید.

اینترنت

شرکت مخابرات ایران به عنوان ارائه‌دهنده اینترنت قصد دارد حدود ۲ میلیون کاربر و مشترک اینترنت ADSL خود را به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات به طور رایگان و بدون دریافت هزینه‌ای به اینترنت VDSL و FTTH سوییچ دهد. شرکت مخابرات این سرویس جدید خود را «سُرینو» نامیده است.

سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  با دغدغه دانستن ارائه سرویس با کیفیت به مردم اعلام کرد: همان طور که می‌دانید میانگین سرعت سرویس اینترنت ADSL که ارائه می‌شود تا ۱۰ مگابایت است که مشترکان برای دسترسی به آن واقعاً به دردسر می‌افتند. در حال حاضر در سرویس‌های همراه ما سرویس LTE را داریم، اما این سرعت آنچنان قابل توجه نیست که مردم بخواهند از آن استفاده کنند؛ به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا پایان سال برای ۱ میلیون و پانصد هزار نفر از مشترکان ADSL خود، VDSL و برای پانصد هزار نفر هم FTDLH ارائه کنیم. حد پایین میانگین سرعتی که مردم می‌توانند در VDSl مورد استفاده قرار دهند  ۴۰ مگابایت است و براین اساس عملاً سرعت چهار برابر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات تأکید کرد: ما در تلاش هستیم همزمان میزان کیفیت این سرویس در قیاس با سرویس قبل بالاتر رود. در حال حاضر ارائه این سرویس آغاز شده است و دسترسی به سرویس جدید برای مشترکان هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

اینترنت

صدری گام نخست اجرایی شدن سرویس سرینو را مختص مشترکان فعلی مخابرات دانست و از متقاضیان خواست تا با سامانه پشتیبانی مشتریان این تماس نگیرند.

مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به تماس مکرر مردم با سامانه ۲۰۲۰ (خدمات مشترکان) پس از اعلام اجرایی شدن سرویس جدید اینترنت در آخر هفته گذشته، اعلام کرد: چون گام نخست این سرویس مختص مشترکان مخابرات است لذا از شرکت مخابرات با آنان تماس خواهند گرفت و نیازی نیست که مشترکان قبلی اینترنت پرسرعت در خواست خود برای این سرویس جدید را اعلام کنند.

وی در ادامه  اعلام کرد: ما در حال اطلاع‌رسانی هستیم و تمام تلاش ما با برای این هدف است که تا پایان سال ۹۸ به آمار مورد نظر خود یعنی دو میلیون مشترک دست پیدا کنیم.

اینترنت

صدری در خصوص لزوم تغییر تجهیزات مشترکان اینترنت گفت: مشترکانی که سیستم قبلی آنان پاسخگوی سرویس جدید باشد با همان سیستم ادامه می‌دهند و اگر سیستم قبلی هم پاسخگو نباشد و نیازمند سیستم جدید باشد، ما سیستم قبلی را با سیستم جدید تعویض می‌کنیم و در این صورت مودم قبلی را در جای دیگر استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات همچنین گفت: این طرح مختص کل کشور است و ما منطقه به منطقه بررسی خواهیم کرد و در مناطقی که بتوانیم این سرویس را ارائه دهیم بلافاصله با مشترکان تماس می‌گیریم و اعلام می‌کنیم که می‌خواهیم این طرح و تغییر تکنولوژی را برایشان داشته باشیم. هزینه همان هزینه‌های قبلی است و قرار نیست ما هزینه اضافی از مشترکان بگیریم؛ یعنی با همان هزینه ADSL سرویس VDSL دریافت می‌کنند. مردم با همان طرح‌های قبلی و بسته‌هایی که استفاده می‌کردند، از سرویس VDSL استفاده می‌کنند. قطعاً زمانی که سرعت بهتر باشد مصرف مردم بالاتر خواهد رفت و مردم باید به این نکته هم توجه داشته باشند اما ما در اصل در هزینه‌هایمان تغییری ایجاد نخواهیم کرد.

وی در پایان از اختصاص ۵ درصد حجم اضافی برای همه مشترکان اینترنت مخابرات بدون دریافت هزینه خبر داد و گفت این موضوع برای مشترکان اعمال شده است.

‌صدری  پیشتر در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرده بود: «در راستای رعایت حقوق مشتریان عزیز ، مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات برای مشتریان محترم اینترنت اعمال گردید.با توجه به قطعی‌های پیش آمده در ماه‌های گذشته و وجود مغایرت‌هایی در حجم مصرفی و با توجه به تاکید وزیر محترم ارتباطات به میزان ۵ درصد برای همه مشترکین مخابرات بدون دریافت هزینه حجم اضافه درنظر گرفتیم.»

 اینترنت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۲۲:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداوکیلی از بس صداقت در حرف و عمل مسئولین دیدیم
یعنی نمی دونیم با چه زبونی تشکر کنیم جاداره یه تشکر ویژه بشه بخاطر این همه تلاش که بفکر مردم هستید
از adsl با اون سرعتش که خیری بمانرسید
ولی بااین طرح vdslمطمعنم اگربرای ما چیزی نباشه
برای شما مطمعنم خوب خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناصرامیری
۰۳:۳۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اگرباسرعت وکیفیت بهترباشه مثل ADSLنباشه دیگه کفرادمودرنیاره ده درصدهم گرانتربشه اشکالی نیست ولی اگرفقط نام عوض میشه لطفازحمت نکشید ماهم راضی به زحمت نیستیم اگربهتربشه میگم قبلااززحمتکشان بینهایت سپاسگزارم دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۰:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
کارشون واقعا قلطه باید این طرح برای تمامی شرکت های اراعه دهنده اینترنت باشه چون اگه انحصاری باشه رقابتی در کار نیست پس پیشرفتی هم در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
چه فایده 160 گیگ در 15 روز تموم میشه و جدیدا نمیتونی تمدید کنی باید هی ترافیک اجباری بخری
Iran (Islamic Republic of)
Zizi
۲۲:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
اون ۱۶۰ گیگ اولیه ک کلا در عرض ده روز تموم شد..زنگ زدم ۲۰۲۰ اعتراض کردم گفتن مصرف کردیم اگه تو سایت های خارجی برید مصرف ۴ برابر میشه باز ۵۳ گیگ خریدم در عرض ۳ روز تموم شد..منم بی خیال شدم و از دیتا استفاده میکنم..اخه مگه شوخیه ۲۰۰ و خرده ای گیگ اینترنت تو این مدت کوتاه تموم شه..
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۴:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید.ممنون از سایت خوبتون.
لطفا اگه امکان داره شما پیگیری کنید تا هر چه زود تر از دست اینترنت adsl نجات پیدا کنیم.هر چند که vdsl هم خیلی با اون فرق نمی کنه ولی از هیچی بهتره.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
چ فایده ای داره زدن ماهی ۲۰۰هزارتومان قیمتشم انگار ۱۰برابره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
گفته با همون قیمت قبلی ارائه میشه و ولی تو جدول قیمت 20 گیگ دویست هزار تومن اومده،
Germany
AlirezA
۰۰:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
شنیدن کی بود مانند دیدن! از حرف تا عمل فاصله بسیار هست
Iran (Islamic Republic of)
frzad
۲۲:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
با سلام .امروز حدود یک بامداد 5 گیگ خریدم فقط یه فیلم 300 مگ دانلود کردم اونم از سرور داخل کشور 8 شب پیام اومد که حجمتان تموم شده باید بخرید . یک هفته ونیم است یه 20 ویه 10 ویه 5 گیگ خریدم نمیدونم چطور شد از سایت خودم چیزی متوجه نشدم .2020 زنگ میزنم میگه منتظر باشید اخرش هم میفرماین از پاسخگویی معذوریم .برام مسجل شد شما اسمش را هرچی میخواهید بگذارید اما من میگم کم فروشی یا دزدی شورش را در اوردن اینترنتم دو مگ و 160 گیگ هست این کار هم کمتر از دو هفته هست شروع شده یه متعهد تو مخابرات هست پیگیر باشد
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۲۱:۲۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
به نظر شما این سرویسو کی اجرایی خواهد شد.؟