در دوشنبه؛

سفیر ایران با وزیر انرژی و آب تاجیکستان دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با وزیر انرژی و ذخایر آب این کشور و رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور دیدار کرد.

سفیر ایران با وزیر انرژی و آب تاجیکستان دیدار کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از سفارت ایران در دوشنبه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با وزیر انرژی و ذخایر آب این کشور و رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور دیدار کرد.

«محمدتقی صابری» در این دیدار با اشاره به دیدار‌های اخیر میان مقامات عالی دو کشور، بر ضرورت گسترش همکاری‌های همه‌جانبه ایران و تاجیکستان به‌ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

سفیر ایران در تاجیکستان آمادگی تهران را برای تقویت مناسبات با کشور هم دین، هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان اعلام کرد.
عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان نیز با اشاره به شروع فعالیت سفرای جدید دو کشور، از روند پیشبرد روابط در طی ماه‌های اخیر، ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: مناسبات فی‌مابین از جمله در حوزه پیشبرد اهداف و برنامه‌های کمیسیون مشترک بیش از پیش تقویت شود.

وی ضمن ابراز رضایت و قدردانی از فعالیت شرکت‌های ایرانی فعال در تاجیکستان، از مشارکت هر چه بیشتر شرکت‌های ایرانی در ارائه خدمات فنی و مهندسی و حضور در پروژه‌های عمرانی تاجیکستان استقبال کرد.

همچنین در این ملاقات، طرفین بر ضرورت برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی، علمی و فرهنگی دو کشور در طی ماه‌های آتی و نیز پیگیری مصوبات کمیسیون‌های قبلی تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار