نشست اضطراری کابینه انگلیس درباره نفتکش توقیف شده

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد دولت این کشور روز دوشنبه درباره نفتکش متخلف توقیف شده در خلیج فارس نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

نشست اضطراری کابینه دولت انگلیس درباره نفتکش توقیف شده در روز دوشنبهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد دولت این کشور امروز دوشنبه درباره نفتکش توقیف‌شده در خلیج فارس نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

ریاست این جلسه که به نشست کمیته کبرا معروف است، برعهده ترزا می، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس و یک روز قبل از انتخاب نخست‌وزیر جدید در روز سه شنبه خواهد بود.

برگزاری این نشست همزمان با انتشار گزارش‌هایی است که در آنها ادعا شده لندن در حال بررسی امکان مصادره دارایی‌های ایران به تلافی توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز است.

از سوی دیگر، فیلیپ هموند رئیس خزانه‌داری انگلیس شب گذشته گفت که لندن تمام مسیرهای دیپلماتیک را برای حل این مسئله دنبال خواهد کرد.

عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» (Stena Impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انگلیس مدعی است که ایران این کشتی را به تلافی توقیف نفتکش حامل نفت خود در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرده اما سپاه پاسداران در بیانیه‌ای علت توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» را تخطی از قوانین بین‌المللی دریانوردی از جمله ورود آن به خلیج فارس از مسیر خروجی تنگه هرمز و خاموش بودن دستگاه موقعیت‌یاب آن اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار