سازمان ملل:

در صورتی از روند صلح افغانستان حمایت می کنیم که مورد پذیرش همه افغان ها باشد

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری تاکید کرد سازمان ملل درصورتی از توافق صلح با طالبان حمایت می کند که این روند مورد پذیرش همه افغان ها باشد و حقوق زنان در آن در نظر گرفته شود.

در صورتی از روند صلح افغانستان حمایت می کنیم که مورد پذیرش همه افغان ها باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  «امینه محمد»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری تاکید کرد سازمان ملل درصورتی از توافق صلح با طالبان حمایت می کند که این روند مورد پذیرش همه افغان ها باشد و حقوق زنان در آن در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: زنان، قربانیان جنگ‌ها و شهروندان افغانستان در روند کنونی صلح نقشی ندارند و نگرانی‌هایی درباره همه شمول بودن روند صلح در این کشور وجود دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگر زنان در محور این روند نباشند به نتیجه دلخواه دست نخواهیم یافت، درباره کسانی که در نشست‌های صلح با طالبان به نمایندگی از مردم افغانستان شرکت می‌کنند این پرسش وجود دارد که آنها واقعا تا چه مقدار از مردم این کشور می‌توانند در گفتگو با طالبان نمایندگی کنند.

«امینه محمد»، بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید در زمان از پیش تعیین شده آن برگزار شود، این روند نیز باید فراگیر و به دور از تقلب باشد، صلح و انتخابات دو موضوع جداگانه هستند و هر دو باید با احتیاط دنبال شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار