باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حضور نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای مختلف و تیم‌های فناورانه دانش‌آموزی از ویژگی‌های الکامپ امسال

با پایان نمایشگاه الکامپ ۲۵، به بررسی نقاط قوت و ضعف و تمایزهایز‌های آن با نمایشگاه‌های سال گذشته پرداخته‌ایم.

الکامپ

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) با حضور پرتعداد شرکت‌های داخلی و خارجیِ فعال در حوزه ICT از بیست‌وهفتم تا سی‌ام تیرماه و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

مسئله‌ای که در نمایشگاه امسال قابل توجه قرار گرفت و از وجوه تمایز نمایشگاه امسال نسبت‌ به سال‌های گذشته تلقی شد، حضور ۴۰ هیئت بلندپایه از کشورهای منطقه و نمایندگان عالی‌رتبه ۱۰ کشور و سفیران ۳۰ کشور با هدف افزایش تعاملات منطقه‌ای در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود؛ موضوعی که اهمیت آن از این منظر افزون می‌شود که مشاهده می‌کنیم کشور ما در شرایط تحریم به سر می‌برد و دشمنان ما دائم در تلاشند از هر جهت ایران در انزوا قرار گیرد اما الکامپ امسال به خوبی نشان داد که ایران اسلامی به طرز بسیار خوبی در حوزه ICT و در سطح مبادلات بین‌المللی این حوزه با پیشرفت و رشد چشمگیری مواجه بود. مسئله‌ای که دبیرکل ITU در جریان سفر اخیر خود به تهران نیز به آن معترف شد.

بحث دیگر در خصوص نمایشگاه الکامپ که سال‌های پیش نیز وجود داشت اما امسال پویایی و نمود بیشتری به خود گرفته بود، حضور جوانان و دانشجویان با انگیزه و پرنشاط در نمایشگاه امسال بود؛ همچنین یکی از نکاتی که در الکامپ امسال برای اولین بار شاهد آن بودیم، حضور ۱۰ تیم فناورانه دانش‌آموزی تحت عنوان new stars (ستارگان نو) در نمایشگاه بود که همین امر نشان‌دهنده برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان روی استعدادهای حوزه ICT در کشورمان است.

مهدی حیدری مدیر اجرایی بیست‌و‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کلیت نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه الکامپ ۲۵ بنا بر شرایط خاص زمانی و مکانی و اقتصادی در بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور ۸۱۷ شرکت داخلی و خارجی برپا شد که این شرکت‌ها شامل ۱۲۲ کانتر استارت‌آپی و ۲۲۸ شرکت استارت‌آپی که دارای غرفه بودند، برگزار شد. همچنین در الکامپ امسال در مساحتی به متراژ ۲۵۰۰ متر مربع، ۳۴ نهاد دولتی تحت عنوان دولت الکترونیک حضور داشتند.

حضور ۸۱۷ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ۲۵

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ اضافه کرد: کل مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران امسال تقریباً زیر بار بود؛ حدود ۶۵ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی ما می‌شد که از این مقدار ۳۲۵۰۰ متر آن فضای مفید نمایشگاه بود که به غرفه‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های داخلی و خارجی و استارت‌آپ‌ها اختصاص یافته بود.

حیدری ادامه داد: از موضوعاتی که امسال برای اولین بار در قالب نمایشگاه الکامپ اجرا می‌شد، بخش الکامپ جابز نام داشت که در سالن ۳۷ با هدف ایجاد اشتغال و جذب نیرو‌های متخصص و حضور شرکت‌هایی در حوزه آموزش برگزار شد و نتیجه آن خیلی اثرگذار و مفید بود.

وی همچنین با اشاره به حضور بخش‌های مختلف در نمایشگاه الکامپ ۲۵ گفت: از بخش‌هایی که امسال در نمایشگاه شاهد آن بودیم می‌توان به الکامپ استارز، الکامپ جابز، الکامپ ترندز، الکامپ گیمز، الکمپ تاکز و خود بخش اصلی نمایشگاه اشاره کرد.

حیدری در خصوص آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال و رشد محسوس نسبت به سال گذشته گفت: آمار قطعی و دقیق تعداد بازدیدکنندگان را شرکت سهامی به زودی در اختیار ما قرار خواهد داد، اما پیش‌بینی ما این است که بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه الکامپ بازدید کرده باشند.

وی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه به جهت پوشش خوب و لحظه به لحظه نمایشگاه الکامپ، اظهار امیدواری کرد که این چهار روز نمایشگاه برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مثمرثمر و مفید واقع شده باشد.

گزارش از امیرحسین جلیلوند

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، الکامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار