سناتور دموکرات: ترامپ از یک نژادپرست هم بدتر است

کوری بوکر ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل اظهارات اخیر علیه زنان دموکرات، اعلام کرد او حتی از یک نژادپرست هم بدتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کوری بوکر، سناتور دموکرات نیوجرسی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه سی ان ان به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و او را نژادپرست خواند.

بوکر در این مصاحبه گفت: این شخص (ترامپ) از یک نژادپرست هم بدتر است. او در واقع از زبان نژادپرستانه برای دستاورد‌های سیاسی استفاده می‌کند و سعی دارد از آن به عنوان سلاحی برای تقسیم کشور استفاده کند. ما یک مرد عوام فریب داریم که باعث ایجاد وحشت عمومی می‌شود و از نژاد افراد برای ایجاد تفرقه بین مردم استفاده می‌کند.

بوکر پیشتر در مصاحبه با شبکه سی بی اس هم اعلام کرده بود رئیس جمهور آمریکا از اظهارات نژادپرستانه به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.

کوری بوکر این اظهارات را یک هفته پس از توییت‌های نژادپرستانه و توهین آمیز دونالد ترامپ علیه زنان دموکرات کنگره منتشر کرد. رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: چرا این زنان دموکرات به کشور‌های خود باز نمی‌گردند و به اصلاح مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند. سپس می‌توانند بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد.

اظهارات نژادپرستانه ترامپ انتقاد نمایندگان و مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشت. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ را که با هدف تفرقه افکنی در میان مردم آمریکا گفته می‌شود، قبول ندارد. سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست نیز اظهارات رئیس جمهور آمریکا را حمله نژادپرستانه و جنایتکارانه به زنان دموکرات کنگره دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار