خاکستر شدن صد و پنجاه هکتار مراتع طبیعی سرخس

فرماندار سرخس گفت: آتشی که از ظهر یکشنبه مراتع طبیعی شهرستان سرخس را گرفتار کرده بود با خاکستر کردن ۱۵۰ هکتار از این عرصه‌ها ظهر امروز خاموش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس گفت: این آتش سوزی ظهر دیروز در مراتع طبیعی دهستان مهار آتش سوزی مراتع طبیعی سرخسبستگان بخش مرزداران این شهرستان آغاز شد که با توجه به مرتفع و سخت گذر بودن منطقه امکان اعزام تجهیزات و امکانات به محل ممکن نبود که با اعزام نیرو این آتش سوزی بامداد امروز مهار شد.


او تصریح کرد: با توجه به وجود زغال و باقی مانده‌های آتش در منطقه، آتش دوباره بامداد امروز شعله ور شد که با همکاری اهالی و نیرو‌های بسیج و استفاده از ابزار‌های دستی ظهر امروز خاموش شد.

فرماندار سرخس وقوع این آتش سوزی را در محدوده روستا‌های چنار سوخته، درخت بید و یکه بید عنوان کرد و گفت: در صورت توسعه آتش سوزی مراتع شهرستان کلات در مجاورت این منطقه نیز طعمه شعله‌های سوزان آتش می‌شد.

او با اشاره به مسکونی و کشاورزی بودن منطقه ادامه: با توجه به برداشت محصول گندم در این منطقه خسارتی به زمین‌های زراعی وارد نشد و علت وقوع این آتش سوزی در حال بررسی است.

انتهای پیام//ج. ر


مهار آتش سوزی مراتع طبیعی سرخس

برچسب ها: آتش سوزی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.