جزای نقدی برای شکارچیان کبک و چوپان متخلف در همدان

شکارچیان کبک در منطقه حفاظت شده شرا سی میلیون ریال جزای نقدی جریمه شدند.

جزای نقدی برای شکارچیان کبک و چوپان متخلف در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهاره نوری صفا ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت:به دنبال شکایت اداره محیط زیست شهرستان همدان، شکارچیان کبک در منطقه حفاظت شده شرا به پرداخت ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین چوپان یکی از روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده شرا به دلیل زنده گیری یک راس بره میش به پرداخت نهصد هزار تومان جزای نقدی به جایگزین ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

مجید شعبانلو ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر نیز گفت: بعد از ورود ۳ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده لشگردر، نیروهای محیط بانی پاسگاه شهید یاری به محل اعزام و قبل از انجام شکار و شروع تخلف،  هر ۳ نفر را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در این اقدام از متخلفان ۱ قبضه سلاح گلوله زنی، ۲ قبضه چاقو، ۳ دوربین شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

مجید اسکندری ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن نیز گفت: کارشناسان این اداره  یک حلقه مار پلنگی را که مأموران آتش نشانی از یکی از منازل مسکونی شهر کرفس گرفته بودند ، پس از اطمینان از سلامت مار ، در طبیعت رها کردند .

وی ادامه داد: مار پلنگی ،ماری نسبتاً بزرگ اما کاملاً بی‌آزار و غیرسمی است. این مار با تغذیه از جوندگان جمعیت آن‌ها را در طبیعت و حتی مزارع و سکونت گاههای انسان کنترل می‌کند.

انتهای پیام/ ش

جزای نقدی برای شکارچیان کبک در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.