کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود را در زمینه «مشکلات پوستی» اینجا بخوانید/ بخش دوم

یک متخصص پوست و مو به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود را در زمینه «بی‌اشتهایی کودکان» اینجا بخوانید/ بخش دومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه « مشکلات پوستی» را  کوروش صمدی بورد تخصصی پوست و لیزر  پاسخ داده است.

سوال: برای تیرگی دور چشم باید چه کار کرد؟

جواب: جهت درمان تیرگی دور چشم می‌توان از روش‌های لیزر، کربوکسی تراپی(تزریق گاز CO۲ توسط دستگاه به ناحیه، یا بایوفیلر (فیلر تهیه شده از پلاسمای خود شخص) استفاده کرد و به نتایج مطلوب رسید.

سوال: ۴۴ ساله , محقق خاک و آب هستم و چند سال است با موضوع سفید شدن لکه‌ای پوست، دست و صورت مواجه شدم ولی از بین نمی‌رود احساس می‌کنم وقتی از دارو استفاده می‌کنم این عوارض تشدید می‌شود، ولی درمان را که قطع می‌کنم وضعیت بهبود می‌یابد، باید چه کار کنم؟

جواب: جهت درمان خشکی شدید می‌توانید از کرم لاکتات آمونیاک ۱۲ درصد روزانه ۳ نوبت استفاده کنید این درمان خشکی را کنترل می‌کند.

خشکی پوست را باید چگونه درمان کرد؟

سوال: چند سال است که قسمتی از پوستم خشک می‌شود و به هیچ درمانی جواب نمی‌دهد؛ دکتر‌های پوست زیادی رفتم تقریبا تمام دارو‌ها را نیز استفاده کردم، اما متاسفانه خوب نمی‌شود و مجددا عود می‌کند، باید چه کار کنم؟

جواب: جهت درمان خشکی شدید می‌توانید از کرم لاکتات آمونیاک ۱۲ درصد روزانه ۳ نوبت استفاده کنید این درمان خشکی را کنترل می‌کند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با 8 بیماری‌ شایع پوستی+ تصاویر


سوال: روی بدنم لکه‌های صورتی رنگ گاه بیگاه ظاهر می‌شود؛ سه یا چهار بار از پماد کلوتریمازول استفاده کردم که لکه‌ها برطرف می‌شود، ولی بعد از ۲۰ روز دوباره ظاهر می‌شود، باید چه کار کنم؟

جواب: در صورتی که قارچ پوستی موجب ایجاد لکه قهوه‌ای به نام قارچ چند رنگی یا تیناورسی شود، توسط درمان‌های موضعی درمان نمی‌شوند اما می‌توان از کپسول ضد قارچ خوراکی مثل فنوکنازول تحت نظر پزشک برای درمان استفاده کرد.

درمان جوش صورت چیست؟

سوال: پنج سال است که دانه‌های ریز عفونتی پشت گردنم دارم و فقط از صابون گوگرد استفاده می‌کنم که آن هم  این عارضه را کامل از بین نمی‌برد ، چه دارویی استفاده کنم؟

جواب: بیماری آکنه یا جوش پشت گردن به نام آکنه گردنی کلوئیدال (گوشت اضافه ساز) نامیده می‌شود، برای درمان می‌توان از تزریق کورتون در ضایعات پشت گردن و دارو‌های میآکوتال خوراکی تحت نظر پزشک استفاده کرد، این بیماری مقاوم بوده و نیاز به درمان طولانی مدت دارد.

سوال: بیش از ۱۰ سال است دو طرف گردنم قارچ زده که نسبت به اول زیاد شده است؛ چندین بار دکتر رفتم یک دکتر عمومی بعد از آزمایش قارچ تشخیص داد چندین بار دارو مصرفم کردم که فرقی نکرد، باید چه کار کنم؟

جواب: بیماری قارچ چند رنگی می‌تواند دچار عود مجدد شود و برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از کپسول خوارکی ماهانه ضد قارچ مانند فنوکنازل یا شامپوی ضد قارچ مانند کتکونازل تحت نظر پزشک استفاده کرد.

سوال: ۲۷ ساله هستم و خیلی جوش می‌زنم، دکتر پوست هم رفتم، ولی درمانی حاصل نشده است، آزمایش هم دادم مشکلی نبوده است، وقتی قرص می‌خورم خوب است، ولی تا قطعش می‌کنم بر می‌گردد، اگر مدت زیاد داکسی سایکلین بخورم بد است؟، یک دکتر عمومی هم به من اسپیرونولاکتون داد، آیا این قرص خوب است؟، قبلا راکوتان یک سال خوردم تا ۶ ماه خوب بودم، ولی باز جوش زدم، خیلی هم مراعات می‌کنم، از ژل شستشو پوست‌های چرب استفاده می‌کنم، ولی باز هم جوش می‌زنم، باید چه کار کنم؟

جواب: جهت درمان آکنه مقاوم می‌توانید از یک دوره چند ماهه مجدد روآکوتان تحت نظر پزشک استفاده کنید، اکثر بیماران نیاز به درمان مجدد در فواصل درمانی خاص برای ریشه‌کنی بیماری آکنه مقاوم دارند.


بیشتر بخوانید: مشکلات پوستی شایع در فصل‌های سرد+ راهکارهای درمانی


درمان بیماری ویتیلیگو چیست؟

سوال: راه درمان بیماری ویتیلیگو چیست؟

جواب: بهترین درمان بهبود بیماری ویتیلیکو نور درمانی با باند باریک و لیزر لامپ اگزایمر است که موجب بهبود ۸۰ درصد بیماری می‌شود.

سوال: صورت و سرم پر از شوره شده است و هر کاری کردم از بین برود، نشد و حتی به تازگی در ابروهایم هم وجود دارد، انواع شامپو، صابون و کرم‌ه هم استفاده کردم، برای درمان  قطعی باید چه کار کنم؟

جواب: شوره سر یا اگزمای سبورئیک نیاز به مصرف دارو‌ها و شامپو‌های ضد شوره دارد و در صورتی که این دارو‌ها قطع شود بیماری مجدد عود می‌کند و باید به صورت طولانی استفاده شود.

سوال: آیا برای درمان لکه‌های سفید پوست راهی قطعی وجود دارد؟

جواب: لکه‌های سفید می‌تواند ویتیلیگو باشد که راه درمان متفاوتی دارد.

سوال: برای رفع جوش‌های سفید زیر چشم غیر از لیزر چه راهکار دیگری وجود دارد؟

جواب: درمان ضایعات کومودونال زیر چشم یا سر سفید استفاده از دستگاه بردارند یا لیزر دی‌اکسید کربن مفید است با انجام یکی از دو روش فوق می‌توان بر بیماری غلبه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۵:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام یه مدت طولانی روی پوست تستیکال خال های خونی با رنگ غلیظ زیر پوستی میزنه که بعضی هاشون صفت میشن کن با فشار میان بیرون. و اینکه مدتیه که تستیکال سفت میشه همراه با درد که فکر میکردم هرنیا است که با گرفتن سونوگرافی موردی یافت نشد لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۱۸:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام 20سال است به بيماري پسيولازيس مبتلا هستم مدتي است چشمهايم سوزش و احساس داشتن شن داخل چشم است و قلب درد و ديابت نوع دو هم را در مرز هستم ايا بي ارتباط با بيماري پوستي است يا نه؟
آخرین اخبار