از مخالفان بی‌شمار آقای رئیس و پیشکسوتان ناراضی تا وزنه بردارانی که مربیان تیم ملی را قبول ندارند

علی مرادی درحالی کار خود را در فدراسیون وزنه‌برداری دوباره آغاز می‌کند که با چالش‌هایی روبرو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرادی با دریافت حکم ریاستش از وزارت ورزش وجوانان رسما کار خود را فدراسیون وزنه برداری آغاز کرد تا ۴ سال دیگر هم در راس این فدراسیون حضور داشته باشد، اما او برای ریاست در این سمت با چالش‌هایی روبرو است.

پیشکسوتانی که با مرادی هم نظر نیستند

در انتخابات فدراسیون وزنه برداری، ۳ تن از قهرمانان نامدار این رشته از رقبای مرادی بودند. حسین رضازاده، کوروش باقری و البته سجاد انوشیروانی با مرادی هم نظر نبودند. به این نفرات، پیشکسوتان بسیار زیادی را باید اضافه کرد که در انتخابات مثل رضازاده و باقری، از سجاد انوشیروانی حمایت کرده بودند. اما در طرف مقابل، نفراتی مثل محمد نصیری و علی پاکیزه جمع به حمایت از مرادی پرداختند. شاید مرادی پشتوانه خوبی از طرف پیشکسوتان وزنه برداری نداشته باشد، اما پیش از این، حسین توکلی دارنده مدال المپیک سیدنی که خودش هم رابطه چندان خوبی با مرادی ندارد، گفته بود که اگر مرادی بخواهد همه پیشکسوتان وزنه برداری را راضی نگه دارد، یک جای کارش می‌لنگد.

هیئت‌های استانی

در مراسم معارفه علی مرادی که روز یکشنبه برگزار شد، تعدادی از روسای هیئت‌های استانی حضور داشتند، اما در ۴ سال گذشته اختلافاتی بین مرادی و برخی از هیئت‌های استانی رخ داده بود. بابک سلیمی، رئیس سابق هیئت وزنه برداری استان کرمانشاه مرادی را به دخالت در امور هیئت‌ها متهم کرده بود و اعتقاد داشت که او هیچ کاری برای استان‌ها نکرده است. هرچند مرادی روز انتخابات قول داد که در هر استان یک خانه وزنه برداری احداث می‌کند.

کیانوشی که تنها تمرین می‌کند

کیانوش رستمی در تمرینات تیم ملی شرکت نمی‌کند و هم چنان به صورت اختصاصی خود را آماده نگه می‌دارد. برخی از اهالی وزنه برداری، مرادی را در این موضوع مقصر می‌دانند، اما خود مرادی در روز انتخابات اعلام کرد، موضوع رستمی را باید پدرانه حل کرد. مرادی اعتقادی ندارد که موضوع کیانوش رستمی، بحث ورزشکار سالاری است. حالا باید دید در دوران جدید مرادی این قهرمان المپیکی حاضر می‌شود پا به پای دیگر وزنه برداران زیر نظر محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری، تمرین کند یا نه.

مصدومیت‌های پی در پی سهراب مرادی

مهمترین نگرانی در وزنه برداری، مصدومیت‌های متوالی سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو است. مرادی که مصدومیت کهنه‌ای از ناحیه کمر داشت، طی هفته‌های اخیر ۲ بار از ناحیه کتف در تمرینات تیم ملی مصدوم شد و قرار است تا هفته آینده برای درمان کتفش راهی آلمان شود. این که مرادی به بازی‌های جهانی تایلند در اواخر شهریور نمی‌رسد، تا حدود زیادی قطعی است، اما این وزنه بردار نامدار، برای شرکت در المپیک ۲۰۲۰ باید در بازی‌های انتخابی دیگری هم شرکت کند. مرادی که خود را برای بازی‌های تایلند در وزن ۱۰۲ کیلوگرم آماده می‌کرد، دوباره به دسته ۹۶ کیلوگرم باز می‌گردد و ۲ گانه سهراب و کیانوش برای علی مرادی یک چالش جدید خواهد بود.

کاهش سهمیه وزنه‌برداری ایران در المپیک ۲۰۲۰

فدراسیون جهانی وزنه برداری در راستای مبارزه با دوپینگ، کشور‌هایی که تعداد آزمایش دوپینگ ورزشکارانشان زیاد بود را نقره داغ کرد و در این بین ایران هم با کاهش تعداد سهمیه وزنه برداران در المپیک ۲۰۲۰ مواجه شد. ایران در توکیو نمی‌تواند بیش از ۲ وزنه بردار در بخش مردان داشته باشد و باید دید راهکار مرادی برای آنکه تیم ملی وزنه برداری در این بازی‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد، چیست.

مخالفانِ پرشمار آقای رئیس

علی مرادی در حالی اکثریت آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری را بدست آورد، که بیش از ۴۸ درصد آرای مجمع را در سبد کاندیدا‌های مخالفانش می‌دید. موضوعی که تاکنون در تاریخ انتخابات‌های فدراسیون وزنه برداری وجود نداشته است. محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان، پس از پایان انتخابات این هشدار را به مرادی داده بود، که در دوران ریاستش باید به نظر مخالفانش هم احترام بگذارد.

عمل به وعده‌های انتخاباتی 

۱۶ تیر مرادی در جمع اعضای مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری قول‌هایی داد. از احداث خانه‌های وزنه برداری در استان‌های کشور گفت و حرف از توجه ویژه به وزنه برداری بانوان زد. از ارتباطات بین المللی اش در دوران ریاست ۴ سال اخیرش دفاع کرد و گفت: مگر می‌شود بدون ارتباطات بین المللی در این رشته حساس المپیکی کار کرد. شاید ۴ سال آینده بتوان راحت‌تر درباره قول‌های مرادی نظر داد.

در این بین نمی‌توان عملکرد و نتایج مثبتی که مرادی طی ۴ سال اخیر داشته است را نادیده گرفت. یکی از نزدیکان علی مرادی او را پدرخوانده وزنه بردرای بانوان در ایران دانست و مریم امرالله سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان نیز، مرادی را آغازگر وزنه برداری بانوان در ایران معرفی کرد. به این‌ها وزنه برداران جوانی مثل روح الله بیرانوند، علیرضا یوسفی، علی داوودی و علی هاشمی را باید اضافه کرد که در دوران ریاست مرادی معروف شدند و حالا بیشترین بخت و اقبال را برای کسب عناوین بین المللی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: 

مرادی رسما کار خود را در فدراسیون وزنه برداری آغاز کرد

یک تبصره جنجالی انتخابات وزنه برداری را زیر سوال بُرد/ آیا ریاست علی مرادی غیر قانونی است؟

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به علی مرادی تبریک گفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار