سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

المپياد را از انحصار طبقاتی خارج می‌کنیم/ حضور ۳۰ ساله ایران در المپیاد‌های جهانی خوشایند است

حسینی گفت: از اینکه سی سال در المپیاد‌های جهانی شرکت کرده‌ایم خوشحال هستیم.

نخبگان جهانی كانون تحولات بوده‌اند/ حضور ۳۰ ساله ایران در المپیاد‌های جهانی خوشایند استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سيد جواد حسينى سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجليل از مدال آوران و شركت كنندگان در المپياد رياضي لندن و المپيادهاى فيزیک اظهار کرد:  توسعه به معنای پاسخ درست به نيازهاى كمی و كيفى است و اگر اين چنين شود ایران توسعه پیدا می‌کند.

وى افزود: نخبگان جهانی كانون تحولات بوده‌اند و خوشحال هستیم که سی سال در  المپياد‌های  بين‌المللی شركت کرده‌ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  تصريح كرد: زمانى كه المپياد برگزار می‌شود  دو اتفاق رخ می‌دهد يكی آنکه دانش شما عمق پيدا می‌کند و دیگری هدفمند شدن او است.


بیشتر بخوانید:تامین سهم ۵ درصدی دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان


توسعه المپیادهای دانش آموزی با همکاری بنیاد ملی نخبگان

حسينى ادامه داد: خوشحاليم كه جريان المپياد در سال ٩٦ از ٨ رشته به ١٥ رشته گسترش پيدا كرده است و البته توسعه این موضوع به هماهنگى با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان بستگی دارد.

وى افزود: قصد داریم المپیاد را به حوزه علوم انسانی و رشته های همچون مدیریت، حقوق، اقتصاد، کسب وکار، علوم زمين و پژوهش وارد کنیم و درهمین راستا امسال در رشته جغرافیا المپیادی برگزار شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه امروز جوانان با استعداد و دانش آموزان ایران جايگاه خوبی در میان کشورهای جهان اسلام دارند.

حسینی با بیان اینکه کسب ۷۳۸ مدال از جمله افتخارات ايران است گفت: ايران ششمين كشوری است كه به المپياد پژوهشی پيوسته است.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجهی که امسال در بحث المپیادها رخ داده است تصریح کرد: حرکت ارزشمندی كه دانش آموزان المپياد فيزيک رقم زدند و شرکت نکردن آنها در این المپیاد به دليل پاسداشت ارزش‌های ملی و دينی قائل تقدیر است و خواست ما اين است که آنها از مزايای دارندگان مدال طلا برخوردار شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سمپاد و المپياد به دنبال تعليم و تربيت هستيم چرا که جوهره اصلی سند تحول ما تعلیم و تربیت تمام ساعتی است.

حسینی گفت: دانش اموزی به نام سيد محمدمهدى حاتمی كه تصويری از او درحال اقامه نماز روی پل شهر لندن منتشر شد نمونه و جلوه‌ دانش اموزان ايرانی است.

۶۷ درصد المپیادی ها سمپادی بودند

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد المپيادى هایی که در تابستان به مرحله دوم راه پيدا كرده‌اند سمپادى بوده‌اند اظهار کرد: ۲۵ درصد دانش آموزان از مدارس غير انتفاعی و هشت درصد از مدارس دولتی غير سمپادي بودند و با توجه به اعتقاد ما نسبت به عدالت در رويكرد آموزشی، المپياد را از انحصار طبقاتی خارج خواهيم كرد.

سرپرست آموزش و پرورش بیان کرد: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای را با وزیر ارتباطات به امضا رساندیم و برمبنای آن تمام مدارس شهرهاى زير ٢٠ هزار نفر ، مدارس روستايی و مدارس حاشيه شهر به اینترنت و هوشمند سازى متصل می‌شوند.

حسینی افزود: قرار است با استفاده از شبكه سينا روبيک كه در آموزش و پرورش به وجود آمده است، بهترين اساتيد را با مناطق مرزى و محروم پيوند دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش یادآوری کرد: براى گسترش كيفي و كمى المپياد از جمله مراکزی که بايد از نظر ادارى ارتقا پیدا کند، مركز استعداد‌هاى درخشان است و این مرکز باید به سازمان تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار