آتشی: موقعیت خوبی برای آماده سازی پیش روی تیم ملی است/ نباید در جام جهانی بی هدف باشیم/ تیم ب باید به تیم الف نزدیک باشد

عنایت الله آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات ویلیام جونز که تیم ملی بسکتبال کشورمان به عنوان پنجمی آن رسید گفت: مسابقات ویلیام جونز قدمت زیادی دارد و بیش از ۴۰ سال است به پاس خدمت ویلیام جونز اولین دبیر فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار می‌شود.  این مسابقات در قسمت زنان و مردان است و ما هم همواره استقبال خوبی از این مسابقات داشتیم و در چند دوره هم مقام اول را کسب کردیم، حتی زمانی هم تیم بسکتبال مهرام را به این مسابقات فرستادیم  و نتایج خوبی گرفتیم و  به عنوان دومی این رقابت‌ها رسیدیم.

آتشی: موقعیت خوبی برای آماده سازی پیش روی تیم ملی است/ نباید در جام جهانی بی هدف باشیم/ تیم ب باید به تیم الف نزدیک باشد

باید نفرات تیم ب هم به تیم اصلی نزدیک باشند

او درباره شرایط تیم ملی ایران در این دوره عنوان داشت: ما با توجه به شرایطی که امسال داشتیم نفرات دوممان را به مسابقات اعزام کردیم، اما واقعیت این است که باید تیم دوممان هم به تیم اول نزدیک باشد، افرادی که در این مسابقات حاضر می‌شوند علاوه بر رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده  باید به فکر کسب عنوان اول تا سوم هم باشند به هر حال تیمی که امسال به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها حاضر شد و به عنوان پنجمی رسید تیم جوانی بود و در گذشته همچنین تیم‌هایی داشتیم، ولی مهم این است سعی کنیم به هدف نزدیک شویم و عامل یاس و ناامیدی نشویم.

کارشناس بسکتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا روند تزریق بازیکن از رده‌های پایه به تیم‌های بالاتر خوب صورت می‌گیرد یا خیر عنوان داشت: تیم ب یا همان تیم دوم، باید افرادی را در اختیار داشته باشد که شرایط خوبی دارند و آینده خوبی برای رسیدن به تیم اصلی داشته باشند و در مجموع فاکتور‌های اساسی  و لازم را داشته باشند، ما اگر به این نکته توجه داشته باشیم می‌توانیم آینده تیم اول را تامین کنیم، این مسئله در تمام دنیا متداول است، تیم اول باید قدرتمند باشد و شرایطی داشته باشد که در مسابقات بهترین نمایش را داشته باشد.  

بازی با پرتغال شروع خوبی است

آتشی در ادامه و درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان کشورمان برای مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک اظهار داشت: تیم ملی الف کشورمان این روز‌ها آماده مسابقات جام جهانی می‌شود و قصد دارد با شرایط عالی و بهترین خود به این مسابقات برود. تیم ملی کشورمان قرار است به همین منظور در چند تورنمنت در کشور‌های پرتغال روسیه و یونان حاضر شود و با حریفانش بازی کند.

او افزود: مصاف با تیم ملی پرتغال شروع خوبی برای بازی‌های تدارکاتی است، پرتغال تیم خیلی قوی نیست، اما تیم‌های روسیه و یونان از قدرتمند‌های اروپا هستند البته نکته مهم در این بازی‌های دوستانه آن است که قرار است با کدام تیم این کشور‌ها بازی کنیم،  مثلا اگر قرار است با تیم اصلی رو به رو شویم قطعا کار برای ما آسان نخواهد بود و بازی با آن‌ها می‌تواند شرایط خوبی برای ما رقم بزند. همچنین قرار است پس از این مسابقات و قبل از جام جهانی زودتر به چین برویم تا در تونمنت پیک حاضر شویم.

اگر از موقعیت‌های پیش رو استفاده کنیم می‌توانیم در جام جهانی موفق باشیم

کارشناس بسکتبال کشورمان افزود: در مجموع اگر بتوانیم از شرایط خوب استفاده کنیم  به امید خدا می‌توانیم در مسابقات جام جهانی موفق باشیم. هیچ کس از ما انتظار قهرمانی ندارد، ولی این توقع وجود دارد که بازی ارزشمندی انجام دهیم، بی هدف نباشیم و زنگ تفریح نشویم. امیدوارم بازی خوب و با قدرتی مقابل تونس، پورتوریکو و اسپانیا انجام دهیم.  

آتشی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا بازهم می‌توانیم شاهد حضور بازیکنان شاخصی در لیگ‌های معتبر باشیم یا خیر بیان داشت: این شرایط بستگی به خود بازیکنان و انگیزه آن‌ها دارد همچنین این مسئله به آن بستگی دارد که لیگ قوی داشته باشیم تا بازیکنان از درون لیگ خودش را مطرح کنند و به تیم ملی برسند. همان طور که حامد حدادی از تیم ملی و باشگاهی شناخته شد، این اتفاق بعید نیست و ما این پتانسیل را داریم. به شرط انگیزه بازیکنان و شرایط مناسب فیزیکی، روحی فنی و  آموزشی بازهم می‌توانیم شاهد حضور بازیکنانمان در جمع برترین‌ها باشیم.


بیشتر بخوانید:

نگاهی به برنامه تیم ملی بسکتبال پیش از آغاز جام جهانی

لیست تیم ملی بسکتبال برای حضور در اردوهای برون مرزی مشخص شد

پایان کار آسمان خراشان در جام ویلیام جونز

نخستین پیروزی آسمان خراشان در ویلیام جونز


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار