معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر اراک؛

۱۶۸ هزار واحد مسکونی کشور در سیل نوروز ۹۸ آسیب دیدند

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر اراک از آسیب به ۱۶۸ هزار واحد مسکونی کشور در سیل نوروز ۹۸ خبرداد.

۱۶۸ هزار واحد مسکونی کشور در سیل نوروز ۹۸ آسیب دیدندمهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در حاشیه هشتمین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی در اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک  ، گفت: در حادثه سیل فروردین ماه امسال در کشور ۱۶۸ هزار واحد مسکونی در ۲۱ استان خسارت دیدند.

مهدیان افزود: بیشترین خسارت‌ها به ترتیب در استان‌های خوزستان و لرستان، گلستان، مازندرانف خراسان شمالی همدان و مرکزی بوده است.

وی اضافه کرد: در مناطق روستایی به واحد‌های آسیب‌دیده ۴۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان وام معیشتی تعلق می‌گیرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: استان مرکزی متاسفانه در بخش روستایی دارای بافت‌های فرسوده بسیاری است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات اختصاص داده شده به استان مرکزی و اعتباراتی که هفته آینده به این استان اختصاص داده می‌شود پیش‌بینی می‌شود از استان‌های برتر در بخش نوسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب دیده در سیل اخیر باشد.

تعمیر ۶۰۰ واحد مسکونی سیل زده در استان مرکزی تا پایان مرداد

زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت لازم در زمان وقوع سیل و اقدامات به موقع توانستیم خسارت‌ها را به حداقل برسانیم گفت: در استان مرکزی تنها ۲۰۰ واحد شهری آسیب دیدند که بیشترین آن‌ها در شهر‌های خنداب شازند و خمین بوده است و درکل ۵هزارو ۵۰۰ واحد در استان آسیب دیدند که تا پایان مرداد ماه پیش بینی شده است ۶۰۰ واحد تعمیر شود.

زندیه وکیلی افزود: نیاز است با تلاش و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه تا قبل از سرد شدن هوا به آغاز فصل سرما واحد‌های مسکونی آسیب دیده بازسازی و نوسازی شوند.

هزارو ۳۶۹ واحد مسکونی استان مرکزی بر اثر سیل آسیب دیدند

رضا فرح مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در استان مرکزی ۵هزارو ۳۶۹ واحد بر اثر سیل آسیب دیدند که ۴۹۱۶ واحد روستایی و ۴۵۴ واحد شهری است.


رضا فرح افزود: تاکنون ۲هزارو ۰۲۰ مورد پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های سیل زده صادر شده و هزارو ۷۳۶ واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که هزارو ۶۴۰ واحد روستایی و ۹۶ واحد شهری بوده است.

انتهای پیام /ج

برچسب ها: سیل ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.