آزمون پیش از پرتاب ماهواره پارس۱ با موفقیت انجام شد

آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس یک با موفقیت در پژوهشگاه فضایی انجام شد.

آزمون پیش از پرتاب ماهواره پارس۱ با موفقیت انجام شدبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران، در روز پنجشنبه سوم مرداد سال جاری آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس یک را در محفظه خلاء حرارتی مرکز تجمیع، آزمون و یکپارچه‌سازی پژوهشگاه به اجرا گذاشته و با موفقیت به انجام رساندند.

حامد زینی‌وند سرپرست گروه پژوهشی مهندسی سامانه‌های حمل و نقل فضایی، پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، درباره این تست اظهار کرد: طی آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس یک، چهار سیکل حرارتی در شرایط خلاء انجام شد که ضمن اندازه‌گیری نشتی سیستم در شرایط خلاء  و عملکرد تراسترها در محدوده دمای ۲۰- درجه تا ۵۵+ درجه سانتی‌گراد انجام شد و زیرسامانه، عملکرد قابل قبولی را به اجرا گذاشت و با انجام این تست، اطمینان حاصل شد که سامانه در شرایط محیطی فضایی نیز عملکرد موفقی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: تست‌های ماهواره پارس یک در حال انجام است



وی افزود: سیستم پیشرانش ماهواره ماهواره  پارس یک در جهت اصلاح مدار ماهواره در چرخه عمر ماهواره در مدار عمل می‌کند و باعث می‌شود طول عمر ماهواره به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

شایان ذکر است که کل سامانه ماهواره پارس یک در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ تعریف شده و در حال اجراست که سیستم پیشرانش آن به پژوهشکده حمل و نقل فضایی سپرده شده است.

انتهای پیام/

موفقیت در آزمایش ماهواره پارس یک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار